AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.417

Oljeläck slang från servobehållare

rd
93
rd1210
325i -92
Om det är läck på slangen från servooljebehållaren, kan det vara därför som jag har trög styrning.Låter konstigt för det är väl inget tryck i denna slang.
Ja lite konstigt....Mina slangar från behållaren är lite blöta/kladdiga men har fullt fungerande servo....Kan tänka mig trycket ligger mellan pump å kolv och behållaren bara har intag och uttag...
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
B har rätt inge stort tryck uppe vid behållare,jag har problem när motorn är varm och skall svänga vid stillastående,då får jag gasa till för att få servoeffekt annars e de trögt..kan det bero på gammal olja?någon som vet?

¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤
jag trodde att det läckte där på min 740 men precis som bluppen skriver så var de bara lite svettiga och det riktiga läckaget var en högtrycksslang...
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Fan;man kanske ska prova o byta hydraulolja..den måste ju bli gammal som oss andra..stela o så...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Halvgute...Berätta hur det gick efter bytet...Själv så slängde ja i en skvätt "styrservotätning" från Biltema...Mest för att få upp nivån men kan ju inte skada iaf....
rd
93
rd1210
325i -92
Eller kan servopumpen ha fel fast den inte för oljud alls?Alltså den ger för lågt tryck.Börjar bli lite trött på att ratta tungt.
Kan kan den väl...Men har ingen större erfarenhet av kassa servobilar...Hitills har mina funkat...peppar peppar ta i trä..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.