AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.825

E46 330 Startar inte

Tr
86
TreTrettio
330i Touring -04
Efter jobbet försökte jag starta bilen för att ta mig hem.
Det enda som händer är att den tickar. Tick-Tick-Tick-Tick och blinkar i instrumenten. Ingen reaktion från startmotorn. Bilen har gått kanon innan. Körde den till jobbet imorse och har den i värmare varje natt.
Provade med starkablar enligt instruktionsboken, men ingen skillnad.

Batteriet är märkbart sämre än i morse, men det som förbryllar mig är tickandet och att inte startmotorn vill dra runt.

Irriterande situation att inte kunna ta sig till verkstaden och inte ta sig till jobbet...

Någon med teorier!

Mycket tacksam för svar.

//Peppe
Byt ut ditt batteri, bilens skyddskretsar går in när spänningen är för låg för att dra runt startmotorn. Det är det som tickar. Bilen du provade med startkablar ifrån, var den igång eller? Liten eller stor bil?

Om batteriet är hyfsat nytt så kan du prova en ordentlig uppladdning, men är de lika gammalt som bilen så är det ändå dags o byta.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Tr
86
TreTrettio
330i Touring -04
Hej Wendtan och tack för snabbt svar!
Bilen var en saab 9-5 och den var igång och gick ett par minuter innan jag försökte.

Jag ska köpa en laddare och prova med befintligt batteri, annars köpa nytt.
Tack för tipset.

//Peppe
Jag hade exakt samma problem för två dagar sedan. Med exakt samma symptom som du beskriver. Bilen gick att bosera igång och sen var det nytt batteri som gällde.
Tr
86
TreTrettio
330i Touring -04
Ok skönt att höra. Blir det inte så dyrt iaf. Generatorbyte hade blivit betydligt mer kostsamt...
ro
32
robbans
BMW M3 E90 -08
BMW M3 E30 -87
Byt batteri det är det som är problemet. din batteri är slut.
m.v.h
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Hade samma problem i sommras. Hade en saab 9-3 (som hade motorn igång) som kablade igång mig.

Jag lovar jag provade starta bilen ca 5-10 gånger (under 5-7 min) och tänkte ge upp och gick ut ur bilen för att surra med killen som hjälpte mig, gick sedan tillbaks till bilen för att prova en sista gång och då drog startmotorn runt och bilen startade.

Har fått slut på batteri tidigare och aldrig har det tagit så lång tid att få igång bilen efteråt. Har idag kört 500 mil efter detta utan problem, en del långresor. Har inte ens laddat upp batteriet efteråt.

/Hampus
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.