|
|
|
|---|---|
|
heej, jag har problem med min kompis automat... när lådan är låst och man växlar ner så smäller det till och lådan går in i nödläge. Om man startar om den så funkar den fint enda till den har låst och den växlar ned. Vad kan felet vara? Är utbytes låda enda altenativet? Bilen i fråga är en 525 tdsaT -93 import. | |
|
lådan är låst = lockup? molle |
|
|
det de jag menar, när lådan slutar slira och de går och motorbromsa typ... problemet ligger i att om man kör med farthållare i 110 sen kommer de en uppförsbacke då växlar bilen ner och då smäller det till och lådan går in i nödläge och slirar konstant. |
|
|
ingen som vet något?? för det är ju inte bra att köra med lådan i nödläge... |
|
|
Jag skulle ta in bilen till en verkstad som kan just dessa lådor. Omöjligt att peka på enskilda detaljer inne i lådan eller styrningen som kan orsaka problemet men det finns ju inte så många detaljer att börja meka i: Växellådan eller styrenheten. Nödläget finns där för att man skall kunna ta sig vidare utan att riskera värre ras osv. Självklart kör man inte mer än nödvändigt när ett fel som detta har uppstått, men utan nödprogrammet hade det kunnat bli värre skador direkt. FP |
|
rsarits |
Kolla oljenivå i lådan |
| lådan är bytt ganska nyss, och ny olja är de också... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.