|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag är intresserad av denna Länk 540 IAT -02 och undrar om någon ev varit och kollat på den eller har annan information! Kan det vara ett intressant objekt, verkar som om folk inte vill ha 540s nu för tiden då den verkar lite kall på marknaden! MVH JIK | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Snygg bil. det finns alltid dom som vill ha en 540 även om det finns begränsat med antal köpare och en del objekt blir svårsålda pga utrusningsbrist, fel kulör, milskräck mm, denna har väl nu hamnat i en rimlig prisnivå välutrustad o svensksåld. ///MVH Hasso Länk |
|
Det finns alltid folk som är intresserade av 540. Dock så har jag för mig att 540 köparen är mer kräsen som hasso säger, på utrustning, mil och skick. Rätt 540 försvinner oftast inom en till två veckor. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Tackar för Era svar! Själv tycker jag att bilen verkar ganska välutrustad, har mailat om utrustningslistan så får se när den kommer! Är det någon av Er som kan säga vad det är för färg på skinnet, ser inte ut som varken lightgilb eller beiget! Han har sänkt priset från 185´ till 165´ för tvåveckor sedan och nu i veckan till 155´ och jag har fått att det finns att göra vid snabb affär! Har även "sjukligt" begär att sitta och kolla bilar på nätet så jag har för mig att denna bilen var ute för ett halvår-år sen och annonserades ut för ca 200000 pga husköp. Detta gör mig lite fundersam över varför den inte blir såld! Men men, om man inte kollar upp den har man ju inte försökt! Jag har även en bekant (har haft bilfirma själv) till familjen i Tyskland som letar efter en ny kombi åt mig, dock då 525 eller 530 med mycket utrustning, läs navi, m-sport, ljustskinn, elstolar mm. Därför är jag lite kluven inför köp av denna! Har ni några råd, för/nackdelar så är jag tacksam! MVH JIK |
|
|
Att den inte har sålts tidigar beror med all säkerhet på priset. Uppåt 200' för en 540iAT -02 med 16-17' mil är nog lite i överkant. 155' är mer realistiskt om bilen fin. Höga mil skrämmer fortfarande många och det avspeglar ju sig direkt på intresset på en annonserad bil. Är bilen välskött så rullar den ju många mil till. En 540 som rullat mycket landsväg/motorväg är ju knappast slutkörd efter 17' mil... Jämfört med 525/530 så kostar en 540 något mer att driva men det är inga gigantiska skillnader. Beror givetvis lite på din försäkringsprofil men för egen del kanske det rör sig om en 1000-lapp per år mellan 530 och 540. Förbrukningsskillnaden har i mitt fall varit ca. 1,5dl/mil. Service några kronor dyrare. Att köra så ger 540 rejält med mersmak jämfört med 530 vilket jag utan vidare tycker är värt merkostnaden på ett par hundralappar i månaden. 525 går komfortabelt men saknar den spets som ändå 530 har. Vill du dessutom ha mycket utrustning så är det garanterat lättare att hitta en 530 än 525. ___ //Ulf |
|
|
Det stämmer att bilen annonserats tidigare,för ganska exakt ett år sedan av en kille i örebro trakten för 185 när annonsen försvann från blocket så dök den upp hos en toyota handlare i närheten för ca samma pris,sänktes senare till ca 165,efter det dök den upp på blocket igen av Jens för tror det var 225 pga husköp då med alpina fälgar.Anledningen att jag följt denna bilen var att den va intressant för ett år sedan när jag köpte 540 touring och har sedan med jämna mellenrum dykt upp på blocket.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.