AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.208

Kopplingsschema ftill CCFL Angel eyes

Hej!!

Har nyligen köpt en BMW X5 -02. Där har tidigare ägaren monterat Angel Eyes.
Häftigt, men det han har nog kopplat det fel. För PDC fungerar inte. Det tjuter hela tiden, tills man antingen stänger av belysningen, eller man kommer över 30km/h, då slutar det att tjuta.

Jag undrar om det finns någon som vet var man kan hitta ett kopplingsschema till dessa CCFL Angel Eyes. Butiken han har köpt dom i, har sålt slut på dom. Får in dom igen i feb 2008.

MVH/Anders

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Hur får man ihop framljusen och PDC ??? kabelmässigt skulle jag fråga mig, de borde inte alls ha nått med varann att göra normalt då pdc ska funka ovsett om du har ljuset på eller ej. Koppla bort ljusen och se om du får nån skillnad annars
börja med att läsa av felminnet på pdc så det inte är en givare som gett upp då tjuter det normalt hela tiden.
Det kan ev vara så att ljusen på nått sätt stör pdc funtionen utan att vara sammankopplade electriskt utan induktivt, strålning, magnetfält mm.

///MVH Hasso
Länk
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej..

jag har samma problem, Ae av= PDC ok, Ae på= PDC tokig.
Jag tror hasso är på rätt spår.
Dina Angel eyes är nog rätt inkopplade.
Någon med erfarenhet från detta?

Mvh
Skalman
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Hasso är inne på rätt spår, det är inte själva angleeyesen som stör, det är strålningen från omvandlarna (inverterserna) som ni troligtvis har sittande alldeles i närheten av ringarna, prova med att försöka flytta dom så långt bort från PDC-sensorerna som möjligt, att även linda in dom i folie kan hjälpa lite grann säger en del.

MVH
Shopkeepern

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag hade för mig att jag hört nått om detta problem tidigare, Shopkeeper bekräftat detta.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.