|
|
|
|---|---|
|
330d e46 -01 Det hela har hänt mig ca 3 ggr nu. när jag ska starta bilen så är det omöjligt. första gng jag vrider på nycklen så kirrar det bara. vrider sedan tändningen av och på några ggr och vrider sedan fullt igen, då startar den i ca 0,5 sek varpå den dör igen. och såhär kan jag hålla på hur länge som helst. eller så ger man upp och provar några timmar senare, har man tur startar den annars får man vänta några timmar till. det har inträffat både när bilen är kall och när den är varm. finns det någon som varit med om detta eller vet vad som kan va fel? | |
| jaha, problemet kvarstår, har precis kommit hem med polarens bil efter flertalet försök att få igång min... tar tillbaka att det händer när bilen varit både varm och kall. felet inträffar om den får stå stilla och svalna ca 3 timmar efter att den varit i normal arbetstemperatur, den hinner då svalna så mycket att tempmätaren visar någon mm över blått. är den helt varm lr helt kall är det inga problem. | |
| Jag har precis samma problem på min 330D -01. Skulle bli oerhört tacksam om nån kunde ge tips på vad det kan vara?? | |
| Jag skulle rekomendera att ni mäter upp bränslepumpen alt. kollar bränslefiltret men det är mindre troligt... | |
| Om den inte startar så testa att knacka på bränslepumpen som sitter under bilen. Startar den då så är de pumpen som är slut. Min var lika dan. Räckte att jag knackade med sopskaftet under den så startade den. Bytte pumpen och sen fungerade de igen. | |
|
Lite sent att svara på men det var iaf en spridare som var dålig på min 330d, tydligen ett ganska vanligt fel då dom beter sig sådär! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.