|
|
|
|---|---|
|
hej, pris på 525i Touring, byggd slutet 04, första reg. början 05. Tyvärr i "minsta laget" med utrustning. manuell tygklädsel xenon (är väl alltid?) regnsensor Ser skumt ut med stora displayen utan nav. och "joysticken" känns onödig... 8400 mil 1 ägare, svensksåld svart Verkar välskött | |
|
Min gissning ligger på omkring 230 tkr från en handlare mindre dirket från privatperson (garantin) ca 210-215. Den stor displayen finns i alla e60 / e61. Utbudet av just den här bilentypen (3 år BMW E60/61) kommer öka när tjänstebilarna kommer ut på andrahandsmarknaden vilken kan sänka priset ytterligare. Det här med utrustning är alltid frågan vad som är minimikrav och varierar från person till person. Personligen skulle jag inte köpa en bil utan farthållare. Bilen kostar ny omkring 370 kr i grundutförande om jag inte minns fel. E |
|
| Skulle nog tro att exempelvis farthållare finns på bilen då jag aldrig sett en sådan utan. Tror snarare på 255 från handlare och 235 privat om den är välskött och svensksåld, även om utrustningen är snål ( xenon har jag däremot sett att det saknas på vissa) | |
|
Farthållare var med, priset var 289' först, men nedsatt till 204' eller 209', troligen pga att den stått länge (för högt pris säkert), men såldes igår så nu "slipper" jag fundera. Enl. bilregistret var den hos säljaren (volvo-handlare) sedan början på februari, säkert därför som den sänktes så rejält. |
|
|
Jag tror som, jag skrev tidigare, att de tidigaste E6* bilarna som gått som tjänstebilar börjar komma ut på marknaden nu. Det brukar sänka priset något när utbudet ökar. 204-209 tkr låter mycket lågt, nästan lågt i överkant. Kanske var det orsaken till att Volvohandlaren ville bli av med bilen och sänkte rejät. E |
|
|
var nog så. Gissar att den stått sedan februari, lite väl lång tid, men så snart de sänkte priset gick det snabbt, för snabbt för mig tyvärr. Helt säkert blev priset nog väldigt bra pga av det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.