AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
873

vill ha mer effekt i min 323 e46

to
33
totte79

323 ci 99:a
hur får man snabbast, enklast å billigast ut mer effekt i en 323 e46?vill inte bygga nån värstingbil som drar 2 liter milen vid lugn körning, men lite till hade inte skadat mvh totte
Enklast, snabbast och mest kostnadseffektivt per hk torde vara någon form av överladdning.
Ess tuning har stabilt rykte, kit för din modell: Länk

Mvh,
/Wille
to
33
totte79

jisses! lät ju nästan för bra för att vara sant. 40,000 va väll inte riktigt vad jag hade tänkt mig... men får nog tänka om lite. 110hk å 100nm... skulle göra gott. tackar så mycket mvh totte
Tänk på att det kan bli problem vid besiktningen med kompressor... Enklast är väl att byta till en 325a eller 330 :).
to
33
totte79

ja det är sant. har hört att 325:ans insug å sportsystem ska göra väldigt gott. har hittat ett chip som ger nio hk å 35nm och ett på 19 hk å 30nm. de första kostade 5300 å de andra 6400. men gör de egentligen nån större skilnad? iaf för den prislappen?
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Kortfattat: Ett chip som "ger 19 hästar" är, som Lisa Ekdahl sjöng, "en saaaaga alltför god för att vara sann". Om ett chip till en icke överladdad bil ger 5 extra hästar ska du vara väldigt väldigt nöjd och glad!

Sen krävs det, inom parentes, en VÄLDIGT finkänslig rumpa för att känna de där 5 extra hästarna. Men det är en annan historia!
to
33
totte79

he he antar att du inte tycker det är värt pengarna=) nä de e väll det jag misstänker lite grann....
Lägg pengarna på ett byte till en 330, bättre investering ... men dyrare ägarkostnader också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.