|
|
|
|---|---|
|
Min pdc har aldrig visat ett uns av liv sedan jag köpte bilen för ett år sedan, säkringen i handsfacket är hel.. Vad är det som kan strula? Brukar styrenheten ge upp? | |
|
Hej! Vanligt fel är att sensorerna ger upp. Känn om dom pulserar. Gör inte någon det så är den med stor säkerhet trasig. En ny kostar runt 800kr eller mer har jag för mig. Men kolla på ebay så kan du hitta mkt billigare. Mvh Peter |
|
| Har precis satt dit en komplett kofångare bak från en m5a, att alla givare skulle vara traiga på 2 stycken bakdelar är ju kanske inte så troligt, men vem vet | |
|
Jag skulle rekommendera en avläsning av systemet (felminnet) hos närmaste Bmw-verkstad med Dis:en alt. ngn mindre verkstad med likvärdig/liknande utrustning. Svårt att gissa vad som är fel. Kan vara en /flera givare som gett upp men då brukar man få ett kostant pip (om man även har Pdc fram, så blinkar Pdc knappen snabbt grönt). Kan vara kortslutning, kan vara styrenheterna.....som sagt kan vara en hel del, därför bättre/enklare att göra en avläsning av felminnet. Lycka till:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.