|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hade lite svårt att få ha min bil ifred för hustrun så det blev tvunget att fixa en 'M-bil' till henne oxå. Idag var vi hämtade den. Utsidan Länk Insidan Lemon skinn med längsslipad alu Länk Hälsar på storebror för första gången Länk Bonusextrautrustning Länk Det mesta i utrustning utom Navi och telefon. Hifi-ljud räcker för oss. Ser nästan ut som storebror. I princip samma vrid/kg som M5'an så för snabb men sansad körning så är den väldigt fin. Saknar man den sista spetsen så kan man titta på förbrukningsmätaren så blir man glad igen. /Rolf | |
| Mycket fin! Din fru kan känna sig lyckligt lottad. Tårtan såg god ut! | |
|
Fin bil! är det verkligen lemon klädsel, hade bestämt för mig den såg ut så här Länk dvs de flesta delar i svort utom stolar o vissad elar av dörrsidorna. |
|
| 1:an är riktigt riktigt snygg .. bara att gratulera | |
|
Gratulerar till en jädrigt snygg bil! Det är den beiga läderklädseln du har i bilen. Lemon är mer åt det vaniljfärgade hållet, och man kan bara få svart interiör till den. Här har vi en bild på lemon klädseln. Länk |
|
|
Då är det beige då, tack HFR och Alex22! Vi var nog inne på lemon först men ändrade oss just när vi insåg att resten blev svart. Mycket snyggare så här med ljus inredning. Åkte till jobbet nu på morgonen och en fundering jag hade var hur värmen skulle fungera. En tidigare Seat Alhambra Diesel tog evigheter på sig att få upp värmen. Kall bil, ingen värmare (restad), +4C. Efter 3 km förortsgator (max 60 km/h) så började kliman blåsa och sedan var det inga problem. Autostop-funktionen är också ultracool när man har vant sig lite. |
|
|
Grattis, klädseln bryter av väldigt fint mot den svarta Instrumentbrädan. Köper alltid mörk antracit inredning själv när jag köper nytt, kanske skulle testa en ljusare klädsel på nästa BMW. Keep your distance! |
|
|
Först och främst, grattis till ett bra bilval ;) Sen undrar jag bara hur det kommer sig att du inte har 1-seriens original M-fälgar? Är det vinterdäck plus fälg som du har på bilen eller? :) |
|
| ExiZ: Helt rätt, M-fälgarna har sommardäcken på så dom åker på i April. | |
|
Grattis till en härlig bil! Har haft min i drygt en vecka och kört 100 mil. Är riktigt nöjd faktiskt, vridet är härligt. Dock är det ju en inkörningsperiod på 200 mil :\ Har också en Le Mans blå och kan konstatera att BMW är duktiga på blåa färger. Är det BMW's vinterfälgar du har? Och vilka däck? Mvh, Fredde |
|
|
Bara att gratulera, jag längtar till dagen min kommer :) Är tårta standard vid nybilsköp, eller är du VIP-kund? :) |
|
|
Frippo: Det är Bmw 229 fälgar Med GY Ultra grip 500 195/55 16 Dubbat. Inget vi valde aktivt. Vi sa 'dubbdäck på Lm-fälg'. JohanF: Ingen aning. Första nybilsköpet nånsin. Har aldrig haft kontakt med Novation tidigare. Trevlig och bra försäljare (PG). Du får väl råka nämna det inför din leverans (Hint, hint). |
|
|
Isak5503: Egentligen hade jag jue kunnat svara på min fråga själv, då jag borde sett (skyller allt på trötthet) på bilderna att det var dubbdäck ;) Fälgen är helt okej jue, även om du inte valt den aktivt själv. Själv kör jag (vi) runt med 1-seriens original M-fälgar (17"arna) på vinterdäcken (odubbade) och M6 replikor på sommardäcken. |
|
| Måste åka och prova en 120d omg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.