|
|
|
|---|---|
|
Har skruvat ur dom 2 skruvarna längst upp och sen skulle det "bara vara att dra ur den" har jag läst. Jag har slitit som en galning i min men det enda jag får ut en liten bit är svarta ramen runt. Men inte ens den släpper riktigt utan sitter fortfarande i nederkant mot ratten. Hur gör man? Och ni som bara skriver "använd sökfunktionen" m,m kan låta bli att svara helt. Har redan gjort det men hittar inga andra tips. | |
| Länk | |
| Men, du behöver inte ta bort ratten som dom gör i den där länken! Det går utmärkt att ta ur instrumenthuset ändå. | |
| ville mest visa var resten av skruvarna sitter... :-) | |
|
Kanonbra beskrivning. Tackar så mycket för den länken. |
|
|
Nu ser man iaf hur fel själva mätarna kan ha. Min gråa 320i med automat har jag bara haft c:a 2 veckor och har hela tiden tyckt att den dragit väldigt mycke soppa enligt förbrukningsmätaren motför hur jag har tankat. Den Vita med manuell har dragit mycket mindre. Självklart tänker många att en aut drar mer soppa. Jo absolut men vi snackar 1,2 liter milen vid 90km/h mot 0,8 i den andra och det tyckte jag var väl stor skillnad. Nu när jag skiftat mätare bilarna imellan så drar helt plötsligt automaten betydligt mindre enligt mätaren och den manuella mer. Det måste väl bevisa väldigt bra hur lite man kan lita på bränsleförbrukningsmätaren. |
|
|
Hehe, att du gör dig besväret att ta ur intstrumentet för det. Tanka fullt och nolla trippmätaren, kör tills du måste tanka igen. Tanka fullt och kolla mot trippen hur mycket du får i. Då får du det HELT exakt dessutom. Inget tjaffs. mvh |
|
|
Vem sa att jag böt instrument därför? Det var bara en upptäckt jag gjorde när jag böt. Själv anledningen var att jag hade en missvisande varvräknare, blinkande beläggsvarnare (glapp), defekt check och serviceindikator i finbilen och fullt fungerande instrument i vinterbilen. Nu är det tvärt om. |
|
|
Hmm. Missvisande varvräknare och förbrukningsmätare... För mig låter det som om det satt en kodplugg till en fyrcylindrig bil i den bilen, helt enkelt... |
|
|
Kodplugg? Vart sitter den då? |
|
| Men jädrar o så kan de juh va för mig med,,, upptäckte idag att mitt instrumenthus även bara har 55l tankmätare på en 90:as e30 320 touring, ska la va 60l där | |
| Kodpluggen sitter framtill på instrumentet i nederkant, under varvräknaren. Kallas "codierstecker" på tyska. | |
|
Läste även igår någonstans att om serviceindikatorn började strula som på min så hände det tydligen ofta att andra mätare också började fela och då nämndes just varvräknaren som ett exempel så det kan ju vara något sånt på min ena också. Förövrigt så felade även tempmätaren på den. Glömde nämna det tidigare. Den gick bara upp till mellan blått och normalt och den fungerar också som den ska i nya instrumentet men fick samma syndrom i vinterbilen med gamla huset istället :) Och det borde ju knappast bero på att det skulle komma från en 4-cyl. Men om det skulle vara så att mitt ena mätarhus var från en 4 cyl, skulle mätaren gå till 240km/h då? Kanske en IS då men vanliga 318 är väl inte graderad så långt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.