AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.027

Elak dörrkontakt Z3 Coupe?

An
19
Anna Lj
Z3 Coupé 2.8
325 ix Touring (E30)
Förardörren på min Z3 Coupé anser att den alltid är öppen, men jag håller inte med... I alla fall inte när jag är ute och kör! Innerbelysningen tänds, rutan går ner 1 cm och fjärren till låset funkar inte. Naturligtvis kommer det och går lite. Är det någon därute som känner igen sig? Givarfel i låsmekanismen? Tacksam för tips! Mvh Anna Lj

pe
56
permoh66
Lotus Elise 111R -07
Hej jag tycker det verkar som du har glapp i dörrswitchen. Du kan ju prova att byta dem. Annars kan det också vara dålig kontakt till chassi på någon av dessa.

Lycka till

Per
An
19
Anna Lj
Z3 Coupé 2.8
325 ix Touring (E30)
Tack för svar! Antar att det sitter en switch i själva låsmekanismen? Hittar ju inga vanliga dörrkontakter. Vet du om den är integrerad så man byter hela "näsan" eller om den går att byta separat? Mvh Anna Lj

pe
56
permoh66
Lotus Elise 111R -07
Hej igen nej den var inte lätt att hitta, har inte kollat förrut men den sitter inuti själva låsbygel in mot dörrkarmen den verkar tyvärr vara integrerad i bygeln så det är nog inte så billigt att byta.

MVH

Per
An
19
Anna Lj
Z3 Coupé 2.8
325 ix Touring (E30)
Det stämmer, den sitter i dörrstolpen. BMW-verkstan hade fel... Den kostade tji och ingenting att köpa från skroten och jag bytte den på nolltid..... ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.