|
|
|
|---|---|
|
Förardörren på min Z3 Coupé anser att den alltid är öppen, men jag håller inte med... I alla fall inte när jag är ute och kör! Innerbelysningen tänds, rutan går ner 1 cm och fjärren till låset funkar inte. Naturligtvis kommer det och går lite. Är det någon därute som känner igen sig? Givarfel i låsmekanismen? Tacksam för tips! Mvh Anna Lj | |
|
Hej jag tycker det verkar som du har glapp i dörrswitchen. Du kan ju prova att byta dem. Annars kan det också vara dålig kontakt till chassi på någon av dessa. Lycka till Per |
|
|
Tack för svar! Antar att det sitter en switch i själva låsmekanismen? Hittar ju inga vanliga dörrkontakter. Vet du om den är integrerad så man byter hela "näsan" eller om den går att byta separat? Mvh Anna Lj |
|
|
Hej igen nej den var inte lätt att hitta, har inte kollat förrut men den sitter inuti själva låsbygel in mot dörrkarmen den verkar tyvärr vara integrerad i bygeln så det är nog inte så billigt att byta. MVH Per |
|
|
Det stämmer, den sitter i dörrstolpen. BMW-verkstan hade fel... Den kostade tji och ingenting att köpa från skroten och jag bytte den på nolltid..... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.