|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad skall jag titta närmare på om jag letar M3 Cab? Funkar den vettigt som vinterbil med hardtop? Hur mycket soppa drar den vid motorvägsåka? Typ 120km/h? Hittade en fin estorilblå på blocket idag, dock lite dyr, 495k. Kommentarer på detta? Mvh, Kör MKIV och EVO6 | |
|
Funkar kanon på vintern med hardtop =) Jag körde hela förra vintern med min, antisladd, antispinn, diff osv gör att den känns mycket säkrare än många andra bilar i halkan. Drar väl strax under litern i den farten. |
|
|
Ok, hur är det med svagheter och årsmodeller? Mvh Andreas Kör MKIV och EVO6 |
|
|
Sök på M3 E46 och du skall finna........... för mycket info ;) |
|
| Såg också den blåa för 495k i Västerås lite dyrt tycker jag | |
|
det är dock int lätt at hålla sig runt 120 km /h med den bilen =) inte ens nercabbat heller för den delen :) undrbar bil , jag sålde min nyss inför vinter köper nog en ny till våren eller en z4 m roadster mvh |
|
|
Jag åker EVO6 nu, menar du att den skulle vara lättare att köra lugnt med.. ;) Kör MKIV och EVO6 |
|
|
hehe nej antagligen inte:) men jag kan varmt rekomendera en m3 cab , prova smg med! det tror jag inte du kommer ångra om du slår till , det kan ta ett tag att vänja sig men det den e grymt kul! sen tycker jag med att det priset är lite väl högt! måste finna riktigt fina m3 cabbar för betydligt mindre pengar jag sålde min 03a för 330 med 5500 mil på mätaren , den känndes helt ny enligt mig och jag är rätt så pedant! lycka till mvh |
|
|
M3Flowerz, Bilder på din gamla? Kan du berätta lite om dina erfarenheter med bilen? Mvh Andreas Kör MKIV och EVO6 |
|
| den dricker dock inte under litern som nån sa iallafall.med lite blandad körning så ligger på över 1,6 milen. motorväg 1.2 kanske. | |
|
Abbemannen Allt beror som vanligt på högerfoten. Jag åkte Örebro-Stockholm tur och retur i helgen men min gamla M3:a (farsan som äger den nu) och låg i snitt på 0.93 liter milen. Iof körde tjejen och då går det inte fortare än 120-130....... Men det går att komma under litern utan problem. |
|
|
Jag körde 50 mil förr helgen (20 mil motorväg i 130, 30 mil 90-väg lagenligt) och snittförbrukningen hamnade på 0.84. Nu i helgen körde jag trettio mil motorväg i jämnt 130-tempo och då snittatde jag på 0.87. Inga problem att köra snålt om man vill, men försök då för din egen skull fötränga att du har 343Hk under huven, annars får du helt andra siffror! Generellt sett så drar min M3:a mindre än min Audi A3 Quattro 2.0 TFSI -06 som jag hade innan, det hade jag definitivt inte väntat mig! |
|
|
Som många säger, det går att åka under litern på motorväg om man vill! det var inte därför jag köpte bilen, bilen säger hela tiden till dig "gasa för i helvete".. bilen är underbar att köra och välbyggd , jag importerade den från tyskland och hade den i ca 6 månader och sålde den pga av andra projekt mvh |
|
|
min Sv sålda drar 1,2 med blandad körning helt sjukt då min 330cab drog desto mer. |
|
|
min m3 smg fra 04 darg ca 1,2 og det er også med bladat kørning, helt ok, specielt med tanke på at min Boxster S fra 02 triptronic drog 1,4, men mycke semre var min E39 540 01 med kompressor 500Nm og ca 400 hk, den drog altid mindst 2l milen... Ang dit køb lyder dom priser du har hittat mycke dyrt... måste finnes lidt billigere runt omkring.. ... og SMG tycker jeg klart at foredrag.. lycke till |
|
|
Jag letar bil kring 300k och lite till beroende på utrustning och skick. Kan Alpina's B3 Cab vara ett alternativ? Kör MKIV och EVO6 |
|
G3kkOM3 |
Hmm hade en 02 m3. klara inte den under 1.5 1.6 blandad !! men då använder jag bilarna efter vad dem är bygda för !. varför köpa en m3 när man kan klara sig med en Fiesta ! |
|
Min M3a skulle fungera som glidare till och från jobbet.. ;) Har annan bil för race.. :) Kör MKIV och EVO6 |
|
|
Alpinan är klart snällare när det gäller sportigheten, dock är det min personliga favorit, kanon att glida med och bär iväg riktigt bra när man vill gasa :) denna kan vara något själv sugen på att byta till nått sånt här Länk men förra ägaren hade den ute på annons för ett halvår sen för 299000:-, så han är optimist när det gäller priset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.