|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är deadlock aktiveringen elektrisk som vanliga låsningen via mikrobrytare i låset eller är den mekanisk som på tex. E30 där man känner ett motstånd? Händer ingenting när jag vridigt förbi låsläget och kommer i vågrät läge. Kan dock höra mikrobrytaren till låsningen efter ungefär halva vägen och då låser den. Men deadlocken verkar inte vilja gå i. Är det bara riva dörrsidan som gäller? __ /Chrille | |
| Har du provat på pasagerar sidan då? | |
|
Nej, jag tror bara deadlock går att aktivera via förarsidan? __ /Chrille |
|
| Hmm på min 7serie kan jag aktivera larmet från båda sidor, larmet går på när ja låser i deadlock. Tror det var samma i min 535, men ja minns faktiskt inte | |
|
Som jag fattade går inte larmet att aktivera via låset på de nya versionen som kom 94a. Dock borde ju deadlocken gå att aktivera. __ /Chrille |
|
|
Aha, ja de kan hända hade jag ingen aning om! Men finns deadlock på alla bilar? Farsans 325 tds (import då givetvis) verkar inte ha det. Man märker då inget iaf att nåt skulle gå i, har inte provat sitta i och dra upp knappen //Simon |
|
|
Jag tror att alla BMW med centrallås har deadlock. __ /Chrille |
|
| Jag brukade låsa först, sen köra över nyckeln i deadlock, hördes ett svagt klick och larmet aktiverades. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.