|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Undrar om det är den berömda teknikens värld-bilen? Bara att slå till hursomhelst! | |
|
markkus: Inte så mycket information om bilen direkt och inga bilder trist:(nokia212 |
|
Gemini__ |
Oj oj oj, hade man pengarna så. Då hade jag inte suttit här utan redan varit på väg till handlaren. =) Mvh: Thomas |
|
Det är med största sannolikhet inte den bilen från Teknikens Värld. Den står i en annan del av Sverige. Pratade själv med ägaren för nåt år sedan då jag var spekulant på bilen. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
TV-bilen var väl mörkgrön ? |
|
| Det stämmer.Den i TV var Alpina-grön. | |
|
Nu finns det bilder: Länk Mums! |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Såg den bilen på Knutstorp i sommras. Tror den har gått i Karlshamn, Blekinge. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Grymm!!! Men 330HK, är inte det B7S då? Eller hur var det nu, det fanns ju nån som hade mer hk i kat-varianten men den som bara heter B7 trodde jag hade 300 jämnt. /Andreas |
|
|
B7S hette bara sista limiterade B7an av e12 och tidiga e24 (1981 -82) om jag inte har helt fel. ( 60 ex av e12 och 30 ex av e24 ) En 84-års B7 e28(som denna bilen) har 300hk original enligt fabriken. (tillverkad i 236 ex) Hur som helst så är det ett trevligt ekipage. |
|
| Håller med Ake Persson, fanns ingen "S" av E28:an. Men saaaatan vilken bil! =) | |
| Helt underbart med gamla bmwklassiker i fint skick...bara att parkera utanför mig om han ändå ska sälja:) | |
|
Synd bara att sladdarna hänger löst under stereon + att man skulle behöva byta ut tyget vid insteget på förarstolen - verkar inte vara en superpedant som ägt bilen :( M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Svängde förbi Auto Classica i veckan där B7an är till salu : Bilen stod utomhus , tyvärr. Första anblicken gav ett fräsch intryck karossmässigt. |
|
|
Tänkte bara skriva att det är jag som har inhandlat Alpinan utav Johan (Från Karlshamn) En helt underbar bil att köra, speciellt när turbon börjar ladda. Och angående effekten så är det 300 original, men tack vare att den är extra utrustad med ställbart laddtryck så är det lite mer, max är 1.1 bar, vid 0.85 är det 330 hk som i coupen. Opel Kadett 2.0 8V GT -89 Opel Vectra 2.0 16V GT -94 BMW Alpina B7 Turbo -84 |
|
|
Pattedog; Grattis till en trevlig Bil :) En E28 har inte 330 hk när den laddar 0,85 om den inte har en 280 graders kam ! Som standard utrustades E28:an med en 264 graders kam. Vet du om "boxen" i din bil är programmerad för högre laddtryck ? Om inte är risken väldigt stor att den går för magert och detta kan få tråkiga "konsekvenser" på sikt :( Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Det ska tydligen sitta en kam ifrån biturbon i henne, men är osäker på det. Boxen vet jag inte, men eftersom den beställdes ny med justerbart ladd måste väl allt vara ok? Opel Kadett 2.0 8V GT -89 Opel Vectra 2.0 16V GT -94 BMW Alpina B7 Turbo -84 |
|
|
Pattedog: Grattis till Alpinan du får säkert en trevlig sommar, glöm inte bort Bmw träffen den 3 Maj i Mantorp. Bilen ser ut att finnas kvar på Mobile men är bortagen från Blocket. |
|
|
Biturbon har också 264 graders kam , om någon har sagt annat så har de tyvärr lurat dig , förhoppningsvis omedvetet ! Det gick att få ställbart ladd som "option " på B7 E28 men då ingick inte 280 graders kammen. Ett litet antal B7 E28:a såldes med "Coupe specifikation" dvs med ställbart ladd och 280 graders kam. Skicka ett mail till Alpina med din bils chassinr och be dem skicka dig fullständig information om hur din bil var utrustad då den lämnade Buchloe. Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Det ställbara laddtrycket från fabrik var inställt på MAX 0,85 ! Om din bil laddar 1,1 så har någon varit framme och "pillrat " lite ! Att enbart höja laddtrycket görs mekaniskt på 5 minuter ! Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
ok, men då vet jag det, känner tidigare ägare så han vet nog inte heller. Men jag ska ta o snoka upp lite information om henne, tack för tipset Opel Kadett 2.0 8V GT -89 Opel Vectra 2.0 16V GT -94 BMW Alpina B7 Turbo -84 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.