|
|
|
|---|---|
|
Mitt högra xenonljus kommer och går. I början räckte det med att slå av/på halvljuset för att få igång det, men nu krånglar det mest hela tiden. Känns scenariot igen som om lampan är slut eller kanske bara något glapp? Har skummat igenom hela forumet och anar att man inte gärna ger sig på att byta själv. Något tips på bra inköpsställe?? | |
|
Skulle gissa att det är styenheten och den finns på BMW. Be om ett kostnadsförslag hos dom efter dom tittat på bilen. Mvh Asken |
|
|
Har haft samma problem!. Det hjälper med att byta lampan. SEH |
|
| Jag hade samma problem. Till slut blev den dessutom röd innan den la av helt. BMW-Solna trodde att det var styrenhenheten och sa att det skulle gå på minst 4000, men jag felsökte och kom fram till att lampan var trasig. Jag köpte ny för 1045.- på mekonomen och satte i den själv. | |
|
Faktum är att det kan vara antingen lampan eller styrenheten eller både och. På min pajade först styrenheten, och ett par dagar efter byte fick jag samma problem igen och det verkar vara lampan. Om det är på höger sida av bilen så är det mycket troligt att det är styrenheten, eftersom det finns ett konstruktionsfel som gör att just den högra styrenheten går sönder betydligt oftare än den vänstra. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Som jag skrev i mitt första inlägg så fungerar lampan ibland, mig veterligen så finns det bara 2 lägen på dom flesta ljuskällor, hel eller sönder. Xenon bygger förvisso på en annorlunda teknik och kanske beter sig därefter. Har beställt tid för felsökning nästa vecka, hoppas på glapp alt. lampan trasig teorin ;) Tack för kommentarer. Skall bli spännande att läsa forumen om 5 år när nya joysticken med enheter börjar krångla. |
|
| Byt bägge lamporna så är det klart. | |
|
Min fråga idag eftersom min vänstra xenon krånglar är. Hur tar bort hela kassetten för att kunna kolla/byta lapan ?. Var nere nu och kollade men blev inte riktigt klok på var jag skall börja. Tacksam för snabba svar ClG |
|
|
Jag hade samma fel före sommaren 1-2 veckor, helt plötsligt var felet bortta. Har fungerat bra sedan dess. Peter |
|
maxarn |
Tjena boys!! har haft samma problem och det var styrenheten!!!!!!! höger maxarn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.