AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
831

Xenon problem

Ba
4
Baisse
740iA-95
Mitt högra xenonljus kommer och går. I början
räckte det med att slå av/på halvljuset för
att få igång det, men nu krånglar det mest hela tiden.
Känns scenariot igen som om lampan är slut eller
kanske bara något glapp?
Har skummat igenom hela forumet och anar att man
inte gärna ger sig på att byta själv.
Något tips på bra inköpsställe??
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skulle gissa att det är styenheten och den finns på BMW. Be om ett kostnadsförslag hos dom efter dom tittat på bilen.
Mvh
Asken
Har haft samma problem!.

Det hjälper med att byta lampan.

SEH
Jag hade samma problem. Till slut blev den dessutom röd innan den la av helt. BMW-Solna trodde att det var styrenhenheten och sa att det skulle gå på minst 4000, men jag felsökte och kom fram till att lampan var trasig. Jag köpte ny för 1045.- på mekonomen och satte i den själv.
el
174
elite
745i E65 -03
Faktum är att det kan vara antingen lampan eller styrenheten eller både och. På min pajade först styrenheten, och ett par dagar efter byte fick jag samma problem igen och det verkar vara lampan. Om det är på höger sida av bilen så är det mycket troligt att det är styrenheten, eftersom det finns ett konstruktionsfel som gör att just den högra styrenheten går sönder betydligt oftare än den vänstra.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
Ba
4
Baisse
740iA-95
Som jag skrev i mitt första inlägg så fungerar
lampan ibland, mig veterligen så finns det bara
2 lägen på dom flesta ljuskällor, hel eller sönder.
Xenon bygger förvisso på en annorlunda teknik
och kanske beter sig därefter.
Har beställt tid för felsökning nästa vecka, hoppas
på glapp alt. lampan trasig teorin ;)
Tack för kommentarer.
Skall bli spännande att läsa forumen om 5 år när
nya joysticken med enheter börjar krångla.
JO
50
JONAS BMW
BMW 740I -95
Byt bägge lamporna så är det klart.
cu
65
curt
750iaL-95
525iA touring-96
325i -93
Min fråga idag eftersom min vänstra xenon krånglar är. Hur tar bort hela kassetten för att kunna kolla/byta lapan ?.
Var nere nu och kollade men blev inte riktigt klok på var jag skall börja. Tacksam för snabba svar

ClG
Jag hade samma fel före sommaren 1-2 veckor, helt plötsligt var felet bortta. Har fungerat bra sedan dess.
Peter
maxarn
Tjena boys!! har haft samma problem och det var styrenheten!!!!!!! höger

maxarn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.