AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.131

Vart tar alla hottade bilar vägen ?

Visa användare
111
mogg
e36 318 is -93
e36 318 is -97
Jag satt på toa med en gammal bilsport tidning -83,där hade en kille blivit klar med sitt projekt en Volvo 242 med måsvingar och plysch inredning och mega stora tärningar och nästintill helt fel fri ,allt var omgjort såväl invändigt som utvändigt t o m underedet sken som en sol.

Funderingarna hopade sig och man undrade tänk vad bilar som görs iordning som denna och varje år kommer tusentals till så då undrar man vart i allsin dar tar de vägen? gömda i garaget tills nån träff ? det måsta finnas en himmla massa omgjorda bmw,saabar,volvon,oplar mm ja menar amerikanarna ser man ju på sommaren i alla städer och byar man det är sällan eller aldrig man ser en vrålomgjord oc motivlackad Ford granada -72 med asfrän jalusi ,kommer dem i händer på en oansvarig finnig typ som kör skiten ur den och sen direkt till skroten? ja ja ni fattar tråden =)

ugge
Sp
210
Sparc
330e -22
Jag känner en kille som har en 242:a med måsvingar.
Han ställde ut den i somras om jag inte missminner mig.
Tydligen byggd av nån av de där kända som bygger om.

Vissa lever vidare kan jag ge som svar. :)
El
311
Elwood
523i Touring
Om du menar den röda 240:in med måsvingar och stora testarossa liknande sidor så var den på cruisingen i Gävle för ett tag sen. Minns inte om det var i år eller förra året.
Men jag har också funderat på samma sak. Måste ju finnas massor med ombyggda bilar som står och samlar damm runt om i landet.

Visa användare
111
mogg
e36 318 is -93
e36 318 is -97
Coolt jag har en Teknikens värd -85 med en testarossa liknande Volvo 240 med vit skinn och måsvinge dörrar,den gick på en 1/2 mille står det =)
det måste ha varit saftig summa på den tiden .
Ägaren hette visst Kjell Wannström då.

Ja tänk vad många volvon man har sett vid den tidens alla bilsport både helt flippade till kanon fräscha original som bara hade förädlas på rätt sätt att de vart en njutning att se .
Finns det nå vackrare att se en bil på 20-30 år i originalskick , det slår verkligen högt i mitt tycke .

ugge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.