AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
932

Söker kamaxelspecifikationer på alla bmw-motorer samt kompabilitet

Har letat och sökt men det har varit lite tunt med information om specifikationer på kamaxlar och vilka kammar passar på vilka motorer..

När jag trimma SAAB förut så fanns det väldigt bra information kring detta som till o med visade sig att mellan den kammen som satt i min 9000 och en annan original kam som satt vissa årsmodeller skilde det sig om jag inte minns fel 15grader i duration med samma lyft. Vart en helt klart skillnad på varvvilligheten på toppen..

Så då är frågan vilka kammar passar mellan varandra?

Vet att det finns "Lilla sexan" och "Stora Sexan" men passar kammarna där imellan och har inte M70 12V teknik och kanske även kammar från den passar i m20 eller m50 beroende på specifikation och önskad upplägg av kraft.

jag menar att om nu exempel M70 kam passar fysiskt i en M20 B25 så kanske den kammen skulle vara optimal tillsammans med en kompressor gentemot en vanlig B25 kam då M70 har ju väldigt mustigt vrid i botten...

Dessa är lite teorier men tillsammans skulle man kanske kunna göra en fin lista :)

mvh
Acke
OKEY?

Kom igen nu killar och tjejer

Visst måste det finns specifikation på kammar, jobbar ingen här på BMW?

///Acke
Visa användare
176
Johnny Bravo
523i touring lci -07
Uppar denna tråden lite. Jag undrar om man kan använda trimmkamaxel från m20b25 motorn till m70 v12.
Den ena kammen är ngt längre i v12an men kanske går det att byta kamdrev eller nåt mellan dem bara?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.