AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

Problem med kupé fläkt

bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Harl lite problem med fläkten inne i kupén, trots att jag har full fläkt och att den låter som den ska kommer det inte mycket luft från utblåsen. Knapparna för ac och cirkulation lyser inte, vart sitter säkring för dessa?
Men den borde vell kunna blåsa in luft även om ac inte fungerar?
Lite jobbigt att ha dålig defroster nu när det ofta blir imma...

Tacksam för svar

// Johan
Hur står det till med kupéfiltret..?? Efter jag hade bytt fläkt kom det inte in en gnutta luft i kupen..Bara väsnades...Nu efter filterbytet fullt blås..
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Glömde säga att det gäller en 530 e34 93:a
Vart sitter detta filter?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jättekul till inne i värmepacketet, man får meka sig in från höger sida ner under handskfacket. Laddar själv mentalt för att göra detta jobb senare i afton om uppladdningen känns bra...

//Magnus

Jag har rivit ner skiten 2 gånger....Andra gången för att byta svärdet...Sitter inte bra till men det e okey...Ta ner handsfacket, den lilla mattbiten mot konsolen, Ta väck plastkåpan å ett luftrör...Sen börjar du närma dig härligheten..Näst längst in mot tordpedväggen ser du en kontakt som sitter på svärdet..Ta loss den å skruva bort svärdet...Den biten svärdet sitter i e "locket" till det rummer filtret sitter i...Lite pilligt men det funkar..Jag sökte mig till här på forumet och hittade nån länk till instruktioner och bilder....
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det gick vägen och det var vidrigt skitigt där inne. Till 85% samma operation som att meka ut svärdet för en omlödning.

//Magnus

bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Då har jag att se fram emot til den kommande helgen :)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Här finns en länk med bilder.

Länk

//Roffa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.