AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.462

Fråga ang bc knapp

PW
298
PW
E38 735ia-99

Skulle kolla snittförbrukning med hjälp av bc knappen på spaken. Trycker in den och det händer nada. Ser bara tempraturen och kan inte att stega vidare. Har "lilla OBC" Någon som vet nått? Är det spaken som är dålig/trasig? I såntfall vad kostar den att byta?

Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Är du säker på att du ska se snittförbrukningen då? Har för mig att lilla OBC:n bara visar temp, klocka och datum. Bränslefröbrukning finns nog bara i stora, om inte jag är ute och seglar.
PW
298
PW
E38 735ia-99

Är jätte säker, ska kunna se snittförbrukning, snitthastighet och temp. Har funkat fint tills idag...
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Fick för mig att du hade en E34 men så är alltså inte fallet, då vet jag tyvärr inte vad som är felet.
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Kan du programmera in vad du vill kunna se vid knapptryckning på spaken? Kan isåfall de inprogrammerade funktionerna har gått förlorade så att du måste progga in dom igen?
Har läst om detta förut på autopower. Vill minnas att spakbyte har fungerat.
tu
125
tudor2
528ia -97
Du kan ju alltid testa med att koppla bort batteriet en stund. Min stereo funkade plötsligt inte att justera volymen på, kopplade ur batteriet en stund och sedan funkade det igen. kanske kan fungera även på ditt problem.

Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.