AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
37.083

Handtvätt i Sthlm

Sida 2 av 2
sjösstans biltvätt har in och ut tvätt för en polo för fr299 sedan bil fr 349 kombi fr 399 jeep fr 449 och jag tvättade min kombi där för 399 och då vart den klinisk ren både inne och ute på andra tvättar jag har tvättat min bil skulle jag fått betala fr 599-699 så jag tycker det va ett bra pris pröva där om ni är missnöjda tel 08208860 mvh
va och tvättade min arbetsbil en caddy för 449 både invädig och utvändig tvätt!! invändigt gjorde dom allt tog alttt invändigt alla dörrfalsar damsugning utav helaa bilen tvätt av hela kupen plus tvätt av mattor och alla dörr fack + instegs lister typ en inre mini rekond som skulle kostat för min caddy hos andra rekond firmor ville dom ha mellan 600-800 kr och då vet jag inte om jag skulle få så ren bil invändigt,,, på min bmw kombi betalade jag 399 för samma resultat men jag vslde en så kallad saltbehandling som tog bort alll tjära,salt samt asfalts prickar för endast 250 kr till det va det värt för det är typ en underreds behandling så hela bilen vart silkes len kände inte någott knotter nerea vid karossen dom har det erbjudandet för 250 kr istället för 500 kr till den 15e februari ,, rekomenderar starkt. att göra den behandlingen så länge den varar för det hålller i cirka ett halvår och skiner som jag gjort en polering bra att göra på sina privata perrsonbilar, och jag tvättar min bil där cirka en gång i månaden hädan efter för en kombi 399 både utvändigt och allt inändigt,, så ni som är missnöjda med era tvätt firmor som tar nästan dubbelt så mycke så rekomenderar jag alla bmw fans att gå dit tel/ 08 20 88 60 lr sjostansbiltvatt.se mvh prinsen
Si
6
Sippe
318i E90
Jag tvättade min 318 på Södermalm däck & bilvård för 180:-, blev riktigt fint faktiskt! tog kanske 30-40min Det ingick avfettning, schamponering, torkning och damsugning. kan rekommenderas, de finns på ringvägen 139
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Kan rekommendera solna car wash i huvudsta, 290 kr in och utvändigt riktigt bra resultat. Tvättat flera av mina bilar där.

Mvh Tobias
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Någon som har tips på lördagsöppen seriös biltvätt i Stockholm?
Si
6
Sippe
318i E90
Stockholm Autoservice på Södermalm brukar jag numera gå till. De har lördagsöppet, kostar dock en hundring extra. www.stockholmautoservice.se
Jo
1.160
Joofa
Tack för tipsen!
Jo
1.160
Joofa
Liten uppdatering;
Jag försökte först få tag på Vällinby bilvård i någon timme men de svarade aldrig. Så jag bokade på Autoservice och känner mig nöjd med resultatet. 400 kr tog dem för ut- och invändigt.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bumpar tråden lite. Några nya bra spelare på marknaden? Sandell är ju given, men långa köer även för en tvätt.
Jo
1.160
Joofa
Autoglans är väl helt ok. Länk De finns på Kronobergsgatan numera.
NS
71
NSD
750i 2009
Sumpans Biltvätt i Sundbyberg är riktigt bra. I klass med Sandell.
Ca
3
Carro88
M550dX -13
Jag tvättar min bil hos MrCAP, lika nöjd varje gång! De kör allt manuellt och är super noga, både invändigt och utvändigt.

En WashAll hos dom kostar 580kr. Här kan du läsa mer: Länk
Jo
1.160
Joofa
Carro88,

dina inlägg känns som smygreklam, jag utgår ifrån att du har koppling till firman. Du registrerade dig igår för att direkt gå in och lägga upp tips om MrCap i tre olika trådar.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Klart det är. Samma inlägg har dessutom postats på flera olika forum. Dock verkar "Carro" ha lite dålig koll på hur gammal hon är: Länk
Finns egentligen bara fåtal ställen som är ”seriösa” biltvättar, dvs tvättar noggrant med alla steg utan repor m m med perfekt resultat. Har provat massor med tvättar men de absolut bästa tycker jag är wellkept Solna, autoglans på Kungsholmen. Har hört mkt bra om JSandell också men dock ej provat själv.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Ju äldre jag blir desto mindre vill jag gnida på familjens bilar speciellt när man får göra all service och reparationer själv. Då har jag lämnat mina bilar till ett rätt nytt ställe kallat Älvsjö bilvård bredvid mekonomen verkstan med bra resultat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.