|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla bmw älskare, har snart i 2 månader tillbaks ägt en svart bmw 320 ia -touring. Har haft många bilar innan denna och jag blev helt förälskad när jag provkörde den, så det blev affär med en gång. Men nu har jag fått problem, förra veckan startade bilen inte på alla cylindrarna och det rök svart rök ur avgasröret, och idag när min sambo skulle åka en sväng startade den inte alls, den ville inte tända nån gång men startmotorn gick runt! När jag kom hem ikväll så fick jag igång bilen men den gick inte på alla sex. Nu är jag skitbesviken förstårs och känner mig lurad av säljaren, har ring och bokat service på den, men inte förrens om två veckor, vänta, vänta!! Vad tror ni kan vara fel på den?? Kanske tändspolarna och stiften? Vore gärna tacksam för några lugnande svar. Mvh linus. Obs bilen har gått snart 22000 mil och är mycket välservad enligt serviceboken. Just det,! batterispänningen ligger på 11.9 volt. | |
|
LMM, luftmassemätaren Pos.1:Länk Prova att ta ur kontakten till den och se om felet kvarstår. Andra "kandidater" är kamaxellägesgivare eller vevaxelgivaren, men då hittar man det lättast genom att köra en diagnos. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.