AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
587

Bränsletrycksfråga -BMW 320IK-88

li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Har problem med att få mala ett par sekunder när motorn är kall, även varm om den stått ett tag. Kom på att när jag demonterat slangen in till feulrailen så kommer det kanske någon droppe... men absolut inget sprutande, borde det inte stå under tryck även avstängd(ny tryckregulator) ? motorn har rätt ojämn tomgång men går skitbra annars och har absolut ingen nöd på bränslemängd hur jag än kör. Har i princip bytt/kontrollerat/rengjort allt i systemet annars utom tempgivaren som ska bytas, någon som har tips hur man kommer åt den? sitter svårt till? specialverktyg?

li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Hjälp!

-Bränslefilter bytt (BMW org.)
-LMM rengjord
-Luftfilter bytt (BMW org.)
-Bränsletrycksregulator bytt (BMW org.)
-Service var 600:e mil
-10 000mil totalt

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tempgivaren sitter på vänster sida om insuget och under det, blå kontakt.
Specialverktyg behövs ej, men gärna smala fingrar eftersom det är mycket trångt, annars får man demontera lite prylar för att komma åt. Jag lyckades
komma åt med en förlängare på hylsan och lite fingerakrobatik så att säga.
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Tackar för svar!

Ingen som har någon kommentar om bränslefrågan?

Visa användare
72
MrBlack
E28 M5 87:a
E30 325Im Turbo 88:a
E30 336 Im 88:a
E34 525-24v 93:a
D beror på hur länge bilen stått... Men stänger du av motorn och lossar slangen som kommer in med soppa så ska du ha tryck! Efter regulatrorn har du inte något tryck när bilen inte är igång. Den reglerar ju bara trycket till 3 bar när motorn är igång. Kolla också o-ringarna som sitter på spridarna, den kan ta tjuvluft där...

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.