AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
845

dåligt ljud bak med h/k i E46 touring?

Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
Hej!

Börjar fundera på om mina högtalare i bagageutrymmet är trasiga. Det kommer bara dovt basljud från dem, skall det vara så? Min kollega som ej har h/k men det utökade högtalarpaket i en likadan bil tycker att han har bättre ljud bak? Vad tror ni, är det fel på några högtalare eller skall det vara så markant sämre (lägre och mer dovt) ljud bak i bilen? Är det endast basar i bagageutrymmet? Ljudet fram låter förhållandevis bra...

//Per
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det är bara basar där bak :)

Mvh/ Niclas
Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
ok det kanske förklarar saken då... :-) men är det inte konstigt att det blir så dåligt ljud när man sitter i baksätet... låter som att allt ljud kommer framifrån och ändrar man fadern så blir ljudet sämre i hela bilen...
och innebär det att det endast är 8 högtalare totalt i bilen och diskanter bara där fram? trodde att det var 10 stycken...

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det sitter 6 högtalare i framdörrarna, 2 st i bakdörrarna också de två basarna i bagagerummet= totalt 10 st ;)

Mvh/ Niclas
na
630
navi
BMW325xi -06
Det ska vara 10 högtalare i H/K paketet också vad jag vet.
Har du lyssnat på högtalarna i bakdörrarna, om de låter som de ska?
Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
aah... nu är jag med... :-)
tack för infon!

navi: ja det skulle kunna vara de högtalarna som i så fall är dåliga, ska kolla dem i em... för det låter som sagt lite dåligt när man sitter bak... trodde när jag frågade först att var "vanliga" högtalare i bagageutrymmet...

//Per

Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
Det verkar inte vara något fel på någon högtalare. Så det är väl så pass mycket sämre ljud bak i bilen... jag upplever skillnaden fram/bak som väldigt stor. Är det ingen annan som gör det?
//Per
na
630
navi
BMW325xi -06
På min förra 330xi -01 hade jag H/K och det var ingen som klagade på ljudet bak. Själv satt jag aldrig i baksätet så jag kan inte uttala mig om ljudet där.
I min nuvarande har jag inte H/K utan HiFi paketet. Jag får väl sätta mig bak och lyssna någon gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.