|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 520-95. Intensivspolningen och strålkastespolningen fungerar men inte vanliga vindrutespolningen. Jag har två spolarmotorer (vad jag kan se) och den ena sköter intensivspolningen och den andra strålkastespolningen. Båda fungerar alltså liksom kanalerna fram till rutan så varför kommer det inte spolarvätska på rutan när jag spolar normalt? Har den ena spolarmotorn dubbla funktioner där ena kan gå sönder? Tacksam för alla svar. | |
| Ta inte detta på fel sätt men är du säker på att det finns spolarvätska i stora tanken då? Intensivspolningen har ju en separat tank. | |
|
Med stor sannolikhet har du tre motorer, varav en inte funkar! Långt ner frampå spolarburken sitter den 3:dje! Om inte minnet sviker mig.... |
|
|
bilar med strålkastarspolning har 4 motorer, en till intensiv, en till rutan, en till hel/halvljus och en till dimljusen. Stephan |
|
| ,, vad är intensivspolningen? Trodde det bara var för framrutan (samt bak på touring) och för ljusen! | |
|
Stephan: Nä, 3 pumpar har den. Det är samma pump för hel/halvljus och dimljus. ExHonda: Intensiv har en egen liten halvlitersburk med koncentrerad vätska för extra rengörning. Det var tillval så det finns inte på alla bilar. |
|
|
Där ser man, tre motorer, då ska jag leta efter den tredje. Tack för hjälpen. Spolarvätska finns och jag tar det inte på fel sätt, lika bra att fråga, hade ju varit trevligt om det var så enkelt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.