|
|
|
|---|---|
|
Rutan bak är alldeles lös och elhissen "tar" inte. Man får helt enkelt dra upp den manuellt. Knepigt fel tycker jag, elhissen kan knappt vara använd mer än tjugo gånger sedan bilen var ny för knappt tio år sedan. Hur kan jag åtgärda detta? Har någon några idéer kring vad det kan vara? Tack på förhand | |
| På min e34 kan man säga att rutan sitter i kulleder av plast som glider i en plåtskena, en gång hoppade en av dessa kulleder lös och jag fick samma fenomen som du...jag tryckte bara ihop den igen och den har fungerat sen dess (typ ett halvår). Kanske är samma sak för dig? Kolla realoem.com | |
|
Det brukar vara en vajer som hoppar ur ett löphjul i nedre delen av mekaniken. Länk Bara att ta bort dörrsidan och kolla och i så fall försöka få den i spår igen. Jag gjorde denna operation för över ett år sedan och hissen fungerar fortfarande. Btw, att dina fönsterhissar knappt är använda är väl gissningsvis snarare orsaken till problemet, regelbundet motionerade grejer brukar inte kärva fast. Mvh /Janne |
|
|
Tack för de snabba svaren. Hur svårt är det att plocka ned innersidorna, behövs det några reservdelar i form av clips eller liknande? Borde kanske motionera hissarna oftare... |
|
|
Busenkelt att ta ned dörrsidorna. Peta ut täcklocket inne i dörröppningshandtaget och skruva ut skruven. Dra ur clipsen i kanterna, brukar gå lättare om man man använder en linjal eller liknande. Dom brukar klara sig utan att gå sönder, det är väl mest om man inte linjerna dom vid återmontering som dom brukar paja. Dörrsidan är ihakad i rutlisten och vid handtaget, dra den bara uppåt och lätt utåt vid rutlisten så släpper den. Peta ut dörröppningshandaget genom hålet. Lossa sedan eventuella kabelanslutningar så är det klart. Mvh /Janne |
|
| Tack! Ska fixa detta. Nu står dock bilen på BMW eftersom den har en förmåga att dö under körning... | |
|
Det är inte så lätt att få på vajern utan att förstöra kabelhöljet. Men det kanske går bättre om man är två, jag provade ensam utan att lyckas. |
|
|
Ja, precis. Det är enklare är om man har någon som kör elhissen lite försiktigt samtidigt som man kränger på vajern. Mvh /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.