|
|
|
|---|---|
|
Nu finns en stor provkörning av Mini Cooper S med massor av läckra bilder på Länk Mvh AutoPower.se | |
|
Det var ingen dålig vidvinkel på bilden av baksätet... Såg ut som rena limon när det i verkligheten är lagom trångt att få in en treåring där ;-) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Gillar dem skarpt, provkörde Mini-on-tour-bilen i våras, lackad i Mellow Yellow(häftig färg), en nackdel var , som på många framhjulsdrivna bilar, att den "stegrar" sig när man kör med tung gaspedal från stillastående(men det går ju fixa till ), och "noll" styrkänsla, annars är det en väldigt go bil, och jag är väldigt imponerad av att min 190cm får god plats bakom ratten. Veckan efter att jag kört nya Cooper S, fick jag nöjet att ta en sväng i Cooper S JCW GP -06, med "gamla" kompressormotorn, på den var chassit väldigt trevligt. |
|
| tycker att den gamla hade snyggare utsida men den nya har snyggare inredning... | |
| Hörde något om att förra Cooper S hade en diffbroms monterad för framhjulen, och att nya inte skulle ha detta på grund av kostnadsskäl... Är jag ute och cyklar eller stämmer detta. Och hur påtaglig är isåfall skillnaden vid fullgas+sväng =) | |
|
Bmw jerry : tycker som du,finare material i nya invändigt. Kör den äldre versionen och har märkt att bilen vrider sig lite när man kliver på fullt dock endast då som man känner att den är framhjulsdriven vilket är positivt :-) Min återkommande lång tur på 15 mil ger lite träsmak lagom till ölandsbron efter cirka 13 mil så till fjällen kör man inte.... mixim :från 05 hade dem diffbroms i chilli paketet har jag för mig, och till nuvarande kostar det typ 1500 kr. Mpower |
|
| twin scroll = två ingångar till turbinen(1st) för att bättre ta vara på avgaspulserna. | |
|
Åker Mini Cooper S -04. Bilen är faktiskt rymligare än vad man kanske tror. Två vuxna sitter bak utan problem. Folk upp till 195cm sittter bra fram, takhöjden är riktigt bra tilltagen. Däremot är det inte mycke till bagage. På 6:ans växel ligger man och marschar ganska bra i 130. Men sportchassit blir lite stötigt om vägen är dålig. Jag köpte vår Mini med tanke att använda den som bruksbil och klubbkörning på bana då och då. Har bara hunnit med en banträff och det var riktigt roligt. Bilen är lätt överstyrd och börjar det gå lite för brett balanserar man upp den med gasen. Styrningen är väldigt direkt, uttrycket gokart känns slitet men det är den bil som gett mest gokartkänsla av de jag kört. Min har inte diffbroms och det är sällan nåt problem till vardags men i långsamma, tvära svängar på bana vill gärna innerhjulet spinna på 1:an och 2:an. |
|
|
Äsch, det var väl inget nytt i artiklen, eller ? En otroligt kul bil att köra, men det visste vi som kör den redan ;) Tidigare ägare av en MINI Cooper S Works -02, men numera kör jag gärna MINI Coooper S Works GP-06. Betan och Björn, Vi ses på Mantorp 3/5 hoppas jag ;) BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
|
Det går i tankarna licens finns osv längtar till våren :-) Mpower |
|
|
Vad innebär "GP" i det här fallet Hobbe?... |
|
|
Hobbe Z4, Mantorp 3/5 är det med BMWSC? Kör en del med Östgergötlands Sportvagnsklubb på Mantorp så nån annan bana ligger nog närmare tillhands. Gärna Knutstorp! Sani, GP är banåkarfrälsta Mini-ägares våta dröm! Länk |
|
|
Sani, En "CSL" version av MINI:n. Lättare. starkare, snabbare, och i begränsat antal. BjörnB, Japp, med BMW SC. Knutan besöker vi även 2008. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.