|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt ett läkage under min 740 -97 så jag öppnade huven och tyckte mig se att det var från styrservon . Men när jag tittade nogrannare så såg det ut att vara en högtrycksslang som går längs med motorn och är isolerad som läkte. Gick under bilen och såg var ena änden var ansluten vart den kommifrån dvs den andra änden fanns inte en chans att se. Någon som vat vad det kostar att byta ( jag förmodar att det inte går att göra själv ) ? ugge | |
|
Den kan man byta själv, slangen kostar 1800 på BMW. Det är tålamodsprövande att komma åt den undre bakre anslutningsskruven men det går. Jag bytte min på 3 timmar. |
|
|
Jasså det går , jag ringde min lokala bmw verkstad och de ville ha ca 5000.- så jag får nog bita i det sura äpplet och pröva själv . Får väl använda en j..vla massa speglar för att se nått. ugge |
|
|
Glömde att ge en länk till E38 org Länk Där har du en anvisning hur man kan göra. |
|
| Ta med slangen till en firma om pressar hydraulslangar och be att dom gör en likadan, kostar garanterat mindre än på BMW. | |
|
det var inte slangen till eller från oljefilter? det problemet har jag just nu med min 540 mvh kim |
|
|
hade exakt samma fel som du, är det dålig kvalité på dessa slangar? trodde som kimwe först att det var slangarna till oljebehållaren till servon men det var högtrycken... märktes egentligen ganska tydligt då den läckte riktit mycket vid t.ex. fickparkering men iprincip inget när man körde landsväg... jag fick betala 2800kr för bytet inkl. 1800kr slang... men jag har lite rabatt där! så kolla med en oberoende mekaniker e mitt tips...! (jag försökte lyfta min å titta lite men helvette vad trångt det var!! jag lämnade in min på autoverkstaden i täby de är jävligt trevliga och duktiga |
|
|
Tack för alla svar , 2800 .- blir ju överkommligt om man jämförde med 5 laxar min bmw verkstad ville ha . Jag vet inte men jag mekar med de flesta bilar (amatörmeka) men när det gäller 7 serien blir jag lite rädd att förstöra har inte gjort många ingrepp på den förutom bytt ljusoptiken och pipor bak. ugge |
|
|
Jag betalade 428 kronor för båda slangarna till och från servobehållaren. Tog ett par timmar att byta i lungnt tempo. Gott om plats i 728:an lite trängre i 740 misstänker jag. Jag fick lyfta fronten för att komma åt att montera på undersidan. Jag tror att slangarna har varit av dålig kvalitet från början för jag har läst att många haft problem. Tror det var nya artikelnr på de nya. Annars skall dom ju hålla 15 år och 30.000 mil utan problem. Byt själv, det är inte svårt! Lars... |
|
|
Westis , jag måste byta högtrycksslangen (hydraul anslut. )och den sitter inte på behållaren ,den anslutningen är på styrdonet (tror jag ). ugge |
|
| lite skillnad på servoslangarna och på högtrycksslangarna, lär bli riktigt jävla grisigt.... skönt å lämna in å hämta bara! :) | |
|
Tjena! Jag bytte radiator return line från kylare till oljebehållare artnr 32411094306 för 171 kr. Och från oljebehållare till pump artnr 32411095526 för 151 kr. Priserna utan moms på BMW Förenade Bil i Malmö. Några kronor för O-ringar och klämmor kom till. Kolla www.realoem.com där finns alla artnr. Lycka till! Lars... |
|
|
Westis, dessa slangar du nämner är inte den svårbytte högtryckslangen som sitter så j""vligt till att man kan bryta fingrar och armar som jag har förstått. Men jag har lite tid till våren at fixa det innan jag tar ut kärran (har den avställd vintertid) ugge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.