|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska beställa nya vinterdäck+fälgar till min Z4 och har varit runt och kollat i affärer och hos BMW. BMW har alternativ som rör sig mellan 1720-2200 eur för originalgrejer, medan bildelsaffärer har paket för ca 1350 eur. Problemet är att ingen är villig att sälja vanliga däck till en Z4 här nere (av garanti och försäkringsskäl), utan det måste vara run-on-flat och bmw-märkta däck. Min fråga är om lufttrycksensorn för däcken kommer att reagera om jag sätter icke-originalfälgar på bilen, dvs, måste jag hålla mig till BMW? | |
| JAg tror inte det "lufttrycks sensor" finns inte det är hastigheten mellan de olika hjulen som mätes om ett hjul snurrar mera vet systemet om att det hjulet har mindre luft | |
|
det ska inte vara något problem att köra med icke orginal bmw fälgar på en z4. du behöver inte oroa dig |
|
|
Har precis satt på vinterhjulen på min frus Z4, nu uppför den sig som en dröm på vägen. Till våren skall Runflat däcken bort, vilket skitpåfund dom däcken är....man får sitta och parera varenda en ojämnhet på vägen och stereon får skruvas upp rejält för att överösta däcken. |
|
|
Som däckneger kan jag säga att jag håller med hans.m när/om du slänger på aftermarketfäljar så får du köra en vända och sedan avaktivera punkteringsvarnaren, det står i boken hur du ska gå tillväga har monterat åtskilliga aftermarketfälgar och tilloch med däck på rft fälg och skillnaden blir grym har du rft däck så kan du nästan lika gärna köra volvo, enligt mitt tycke hoppas det löser sig mvh |
|
|
Tack för alla tips. Slutlösningen blev 17" aftermarketfälgar med Gooodyears ultra grip rft med *. Stjärnan är tydligen nödvändig på en BMW. Dock har jag fått tilläggspapper som jag måste ha i bilen, ifall ngt går snett då fälgarnas mått inte är exakt de som står i BMW papper.. något med ET eller vad fasen det nu var. Bilen går mjukt iaf, sommardäcken (18") är riktigt hemska på ojämnt underlag, men rft däck är ett måste här nere om försäkringen ska gälla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.