AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.314

åtgärda rost på E36

Tjena. Har rost på ett enda ställe på mitt vinter skott, en E36 318is. Rosten finns precis under sidokjolen längst fram bakom hjulhuset fram på vänster sida... Det är ett ganska stort hål rakt upp. Hur åtgärda detta? Måste jag kapa bort nuvarande bit av sidokjolen och bygga upp en ny som man viker under? Lite svårt att förklara, hoppas någon förstår och förbarmar sig över mitt problem.

Har även förstått att det finns sidokjolar i plast att montera som satt original på vissa nedlackade E36:or? Hur fungerar dom med infärstningar m.m?

MVH Jocke!
Visa användare
111
mogg
e36 318 is -93
e36 318 is -97
Angående rostskador med hål så är nog tyvärr det ända bästa alternativet att avlägsna det mest rostangreppade området ooch ersättade med nytt stål för den vill inte sluta rosta annars .
Det går att stoppa angripna ytor med t ex rustmaster som gör att rosten oxiderar med medlet och bildar ett nytt orostad yta men med hål är det bara att bita i det sura äpplet och byta ut det gamla.

ugge
Jo
27
Johnstone
BMW 325i -94
Köp en ny framskärm?

Jag köpte en framskärm på autoexperten för, hmm.. 700 eller något.
Sen tillkommer det visserligen lite för lack men det kanske du kan fixa hemma?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Byt ut mot skrotdel, finns många fina delar. när man avlägsnar skärmarna ser man vilken smutshylla bmw har byggt in... hehe decimetertjockt lager av grus och smuts är inte ovanligt därför är de så angripna.
Jo
27
Johnstone
BMW 325i -94
Mycket sant mixim, sorgligt men detta förklarar just varför skärmarna börjar rosta som sagt.
Kj
23
Kjell T
316i M40 1989
R 100/7 1978
Kanske man borde borra ett ca 20mm stort hål i botten på "hyllan" som finns i skärmens bakkant. Jag har just nu hållit på och rengjort hyllan efter att ha demonterat innerskärmarna på fruns E36:a. Det var ca 1,5 liter sand på vardera sidan, troligen aldrig tidigare rengjort sedan 97.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.