AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.596

E 39 touring. För billig?

Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Vad tror ni om denna? Länk
Ligger väldigt bra i pris, kan det vara nåt lurt med den?

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Med dom milen är det nog inte extremt lågt ändå. Minsta motorn och enl mig snäppet för tam för en 5:a..

AE
Är sannolikt inte speciellt lättsåld med de milen och avsaknaden och SCHiin och att det är en gammal modell.

Är det inte så enkelt att den har rullat lite för mkt, inga sommarhjul.
Någon måste ju vara billigast.

Jag skulle nog vara mer misstänksam om den hade rullat 15k mil och var billigast.

En annan förklaring
Bilförmedling = privatperson som ligger bakom prissättningen och prioritering pris/säljtid.

-Phil
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Dyrt tycker jag...

Frasse
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker iofs inte heller att denna är jättebillig, snarare normalt prissatt.
Nyare e39:or (-02-03) tycker jag är riktigt prisvärda bilar. Prissteget upp till e60 är så stort att de inte riktigt konkurrerar om samma köpare.

Frasse, du tycker ju alla e39:or är dyra ;)
Har du något exempel på en e39 som annonseras till rätt pris?
Vantage
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-09-27
Pris Privatköp: 86 - 96 000:-
Länk
Ligger inom ramen för vad bilen är värd iaf !!
Sen är skicket på bilen det slutliga avgörandet !!

Niclas
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Billig?

Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag har inte kollat på sådär jättemånga E39:or men det verkar som om några här tycker att e39 520 generellt sett har för högt utpris på blocket.
Jag vet inte det jag, det är mycket bil för en hundring.

mvh Magnus Melkersson
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

En 520 utan skinn på 23000 mil för 100 anser jag inte billigt. Men allt är väl relativt. Jag har funderingar på en 530 med skinn och automat för samma pengar. Dock är jag osäker fortfarande.
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Vet du av en -03, 530 med skinn för 95000 eller är det vad du är beredd att betala? Jag tycker att det låter väldigt billigt men det kanske är dags för mig att uppdatera mig på e39:s värde.

mvh Magnus Melkersson
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Björn B:
Näää..alla e39:or är inte för dyrt prissatta.
Tycker bara att de flesta här övervärderar sina i och för sig fina och bra BMW-bilar.
BMW sjunker i pris precis som alla andra bilar tom lite mer faktiskt men det har vissa lite svårt att förstå tyvärr.
Missförstå mig inte...själv älskar jag BMW men blir lite irriterad på att dom prismässigt tvunget ska övervärderas.

Frasse
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

GooCart,
Novation hade en tills igår (?). Jag hann aldrig åka o titta på den men utsatt pris var 109.000. Såg väldigt fräsch ut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

GooCart: tror inte Anders tänkte på en 03:a för de pengarna. Tidiga (01-02)530 börjar krypa ner i pris men i något sånär skick, utrustning och historik så tror jag inte man hittar så många under 100'.

Svårt att säga om 520'n tråden handlar om är rätt prissatt men milen, modellen och relativt låg utrustningsnivå gör ju att den inte är direkt lättsåld. Ser väl inte heller ut att vara ett toppex om man tittar på bilderna.

Tycker inte att E39 är direkt överprisad i annonserna. Finns alltid ett antal optimister som av olika anledningar lägger ut sina bilar till orealistiska priser. Det finns ju också en anledning till att vissa bilar ska vara lite dyrare, t ex välskötta och välutrustade bilar med full dokumentation. Många av de billigaste bilarna på Blocket erbjuder inte riktigt detta...

___
//Ulf
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Hur är det nu med årsmodell? 02 eller en 03:a? Tillverkad och uttagen under 2002, är det inte en 02:a då?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Klart det är en 02:a...kolla med vägverket så ser du

Frasse
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Beror på vad man menar. Den är ju tillverkad och regad -02. Däremot behöver inte MJ, Modell Jahre vara samma sak. Tror inte det skiljer något på de som tillverkades -03 dock.

AE
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vägverket har inget begrepp som heter årsmodell.

Dom anger fordonsår och då går dom enbart efter det år då bilen togs i trafik första gången (i Sverige eller i utlandet). I princip kan en bil tillverkad 2000 ha fordonsår 2002 om den har stått länge hos en handlare utan att ha tagits i trafik.

Biltillverkaden har sina egna modellår där BMW's i regel startar med bilar tillverkade i september. En BMW tillverkad mellan 1/9-02 och 31/8-03 kallas således modellår 2003.

Båda begreppen är alltså av vikt när man letar bil och även värderar en bil...Modellåret visar ju bilens specifikationer då det ofta sker uppgraderingar, facelift, etc i samband med modellårsbyte. Datumet då bilen togs i trafik är intressant då det är detta som ligger till grund för hur länge olika garantier, fri service etc gäller.

Själv går jag efter BMW's modellår när någon frågar vilken årsmodell jag har på mina bilar då jag tycker detta ger mest info om bilen. Det är ju även detta som är intressant om man har kontakt med BMW angående service eller reservdelar.

___
//Ulf
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
En BMW med navkapslar SKA vara billig, och ägaren bör skämmas :)
"Plastic wheel covers are for old Sierras", Total BMW Magazine
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Ängelholm, Bilar säljes
Förstasidan | Lägg in annons | Säljes | Köpes | Bevaka | Butiker | Kundservice
LOKALT: En befaras ha omkommit brand i Fjelie NÖJE: Uggla flyttar till Aftonbladet

BMW 520i Touring Svensksåld -02
Detta är en annons från en bilhandlare.

Insänd av Bilförmedlingen - Ängelholm 22 nov, 12:25.

Pris: 84 900:- Årsmodell: 2002 Miltal: 20 000 - 24 999 Visa på karta/satellit

Växellåda: Manuell
Bränsle: Bensin

BMW 520i Touring Svensksåld
Mätarställning: 20800mil
Färg: Ljusgrå/met
Karosseri: Kombi
Info: ABS låsningsfritt bromssystem, Servostyrning, Regnsensor, Aluminiumfälgar, Yttertemperaturmätare, Startspärr, Dimljus, Nackstöd, Stöldlarm, Sidokrocksskydd, Krockkudde förare, Krockkudde passagerare fram, Radio, CD, Multifunktionsratt, Automatisk luftkonditionering ACC, Färddator, Farthållare, El fönsterhissar fram, El fönsterhissar bak, El manövrerade ytterbackspeglar, El uppvärmda framsäten, Mittarmstöd, Centrallås, Fjärrkontrollerat lås, Insynsskydd, Avtagbar Dragkrok, DSC-antispinn
Registreringsnummer: TMA134
Registrerad: 200210

Bilförmedlingen - Ängelholm
Vi hjälper dig till en bättre bilaffär!
Just nu: 71 fordon

Vår bilhall
Mejla annonsören
Ring Bilförmedlingen - Ängelholm:
Spara annonsen
Fler bilder och nyheter: bmw 520i

Blocket.se ansvarar inte för den utannonserade varan. Anmäl missbruk. Ikano Billån!
Låg ränta upp till 350 000 kr. Finansieringsförslag direkt, klicka här!Flexibla lånet
Lån mellan
5 000 och 350 000 krLån upp till 250 000
Nu ränta fr 4,95%. Ansök online och få svar direkt!

Tipsa en vän om annonsen!
Ditt namn: Din väns e-post:

© B locket AB Marknadsföring Säkerhetscenter Luncha med Ernst!

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Blev lite fel med länken men här har du en Björn.....:)
Det finns hur många som helst i den prisklassen,,,och det går ju tom att pruta på priset ska du se.
Lycka till med era köp/sälj allihopa

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.