AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.082

Vill du ställa ut på Backamo eller Båstad Classic Motor?

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Hemsidan för Backamo och Båstad Classic Motor 2008 är nu uppdaterad och vi tar emot anmälningar för sommarens event.

Backamo är en gammal, renoverad militärförläggning 2 mil sydost om Uddevalla, mitt mellan Ljungskile och Lilla Edet. Miljön är underbar och är som gjord för en utställning av klassiska fordon.

I Backamo 2007 hade vi över 16000 besökare och ca 160 fordon per dag. vi byter ut ca hälften av fordonen per dag. 2008 så blir det 3 dagar.

Datum: Fredagen den 4 Juli, Lördagen den 5 Juli, och Söndagen den 6 juli.

Båstad Classic Motor ligger i idylliska Brunnsparken – ca 200 meter från hamnen och angänsar till Konsthantverksmässan, med havet som närmaste granne. 2007 hade vi över 29000 besökare och ca 125 fordon per dag. vi byter ut ca hälften av fordonen per dag, så det finns en bra anledning att besöka oss alla dagar.
Datum Båstad: Fredagen den 25 Juli, Lördagen den 26 Juli, och Söndagen den 27 juli.

Deltagandet för utställare är kostnadsfritt och som utställare erhåller du fri fika och lunch för en person per fordon per dag, samt inträde för två personer per fordon per dag, förutsatt bilen finns på plats under hela mässans öppethållande. Vi har grillfest på fredag och lördagkväll, till självkostnadspris och 2007 var det ca 100 motorintresserade personer som stannade kvar och grillade, pratade och hade trevligt.

Jag vill samtidigt passa på och tacka alla utställare med BMW och Alpina bilar från 2007 års utställning och önskar er hjärtligt välkomna 2008. Ta gärna en titt i bildgalleriet från 2007.

Jag har säkert glömt mycket så här är länkarna till sidorna.

Länk
Länk

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.