|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har upptäckt ett mystiskt elfel på min 530 -93. När jag startar bilen flimrar belysningen i hela instrumentpanelen i några sekunder innan den börjar fungera som den ska. Även när jag använder blinkersen kan belysningen helt försvinna i någon sekund för att sedan flimra till och börja lysa igen. Det är ju inget stort fel men smått irriterande när det händer. Är det någon annan som har råkat ut för detta eller kanske har några tips om vad det kan bero på? mvh Robert F | |
| jag har samma fel tror det beror på att kabelstammen i bakluckan är sönder nött | |
|
testa dra ur kontakerna till halvljusets höjdjustering. hade samma fel och det hjälpte. läste det i något gammalt inlägg:) |
|
|
Dålig jord i kontakten till höjdjusteringen som sagt. Antingen kan du dra om den eller koppla ur dem helt. MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Min 525iT -93 har börjat utveckla samma problem... blinkar ofta till om man bromsar verkar det som. Man får väl ta sig samman och kräla ner under instrumentpanelen och börja titta på jordpunkterna m.m. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.