|
|
|
|---|---|
| tjena, jag undrar ifall det är värt att chippa bilen, har hittat på itsfun.nu för 2000:- vilket som är billigt, undrar då om någon testat där ifrån och kan säga ifall det var värt pengarna. | |
|
Har precis chippat från itsfun. Märkbart bättre drag från ca: 2500 varv på min iaf. Hade även chip på min 325:a -87. Då från Motor Nord = Superchip. Även där bättre drag och den gick lugnare i stadskörning. Mindre ryckigt! Hälsn T |
|
| Okej då, har du märkt skinlad på bensinförbrukningen också eller? | |
|
Chippad 525:a som drar 0,77-087 l/mil med ca 70% motorvägskörning (120-130 km/h): Länk |
|
|
Kan inte svara på det ännu. Kommer inte ihåg att jag märkte ngt på 325:an. Ska enligt itsfun bli lägre. Har inte kört ngn längre sträcka sen chipningen. Men har läst här på AP om andra som fått minskat förbrukning. Sök och läs! Hälsn T |
|
| okej, då låter det som en prisvärd grej isåfall, och 525 såg ut att gå bra för att bara vara chippad, Tack för snabba svar! | |
| Lexcom, den 525an åkte ju iväg som en raket. Den verkar helt klart vara mer trimmad än bara chipens 15hk. | |
|
Jag har itsfun chip sen 4mån tillbaka och är nöjd. Visst märks skillnaden, men jag tycker det är mer som att motorn drar finare genom hela registret, då m50b25 motorn har en tendens att acca i etapper. Känns som att chippet snyggar till gången i motorn, och jag har även fått ner förbrukningen lite men det märks mest på landsväg tycker jag. Varvstopp satt vid 7000rpm och det ska köras på 98okt =) "Vilken är din favorit-pedal?" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.