AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.056

Säkringar går ofta+abs lampa

no
41
noxxvile
520i sedan -91
Hej, jag har en e34 520 -91.
Den bränner ofta säkringen för vänstra bak lampan?
och min abs lampa lyser när jag startar bilen, men sen när jag varvar upp till ca 3000 varv slutar den lysa och alla lampor värkar lysa starkare?

någon som har något tips?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder =)
no
41
noxxvile
520i sedan -91
Idag så funkar inte min vänsta baklampa alls,
säkringen är hel och lampan är hel.
vars kan man mera söka efter felet?
de kommer fram ström till säkringen men inte till lampan.

mvh micke
no
41
noxxvile
520i sedan -91
ingen verkar kunna lösa mitt problem, någon som har elschema till bmw e34 520 -91 m50 (b20)
Det låter som det rör sig om två olika fel. Om lyset osv ökar när du varvar så verkar inte generatorn ladda vid låga varv, brukar innebära ny laddregulator inkl kol i generatorn.
Säkringar som bränner då och då beror alltid på yttre fel i kretsen, i ditt fall så skulle jag kolla noga på bakljusets hållare, kontaktblecken, kablaget till denna osv. Låter som att något sporadiskt kortsluter mot chassiet, kanske avskavd isolering någonstans längs kabeln osv.

FP
no
41
noxxvile
520i sedan -91
okej,tack för ditt svar folke, jag ska börja nu med att dra ut allt ljud i bilen
sen felsöka vad som kan vara fel, kolla undersätet men dära hittade jag bara telefonsäkringar osv?

brände mitt parkeringsljus idag som jag bytt nyligen, kan de vara att den inte håller nere strömmen?

eller att de får för lite ström?

eller något sånt?

mvh micke
no
41
noxxvile
520i sedan -91
Jag har bytt laddningsrelä i generator, tror jag ska testa byta generator snart, litar inte på den längre.

Vars har ni jordat slutsteg i eran bil?
Om du har lampor som går sönder oväntat snabbt så kanske din generator laddar för mycket? Kör inte med bilen förrän du kollat detta med en voltmeter , det kan kosta en massa dyr elektronik och knepiga följdfel.

FP
no
41
noxxvile
520i sedan -91
Okej, jag ska ta en till englunds nu farsan jobbar dära han löser säkert problemet!

har besikting 28 jan hoppas jag hinner fixa allt innan de! :P

mvh micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.