AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
667

kass jordledning vad kan det ge för följder?

Qe
133
Qewken
540ia -93 E34
kabeln mellan batteriet, karrossen och motorblocket är mateln borta på och kabeln börjat erga (grön)..
vad kan det få för följder av att den är kass?
det är nämligen så här att nu när jag var på väg hem från jobbet så hoppade larmet igång, och vindrutetorkarna började funka, vilket dom ej gjort tidigare bara ibland, och larmet blir ju förvisso tyst efter ett tag men endå..
finns det någon säkring som man kan ta bort så larmet dör?
för det är ju orginal larmet.
eller har det hela men jordkabeln att göra?

tacksam för snabba svar, med tanke på att jag måste fixa detta problem ikväll. bilen i fråga är en 525i -90

"En bra förare får aldrig möte i en kurva"
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det kan vara ett jordfel som ger symptomen din bil visar. Men jag tror inte det är de grövre jordkablarna du nämner. Det skadar inte att ta loss dom och rengöra kontaktytorna ändå.

AE
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tja det sämsta är ju att du bränner en massa klena jordkablar när du kör startmotorn som då får söka jordning genom dessa eller andra vägar istället för den rejäla jordkabeln mellan motor och kaross..

///MVH Hasso
Länk
Qe
133
Qewken
540ia -93 E34
okej, lär byta den kablen och kolla om det blir bättre,
finns det någon säkring till larmet som man kan rycka så det blir tyst iaf.. kan hända att jag ej hinner lösa detta ikväll..

//mvh jonas

"En bra förare får aldrig möte i en kurva"
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
anser at jordkabeln är rätt klen förhållande till strömkablarna som gåt ifrån batteriet,visst nu går ju jorden direkt ner i karossen (pratar om min 540 e39) men proppar man bilen full med basar/slutsteg,räcker verkligen den jordkabeln till då lr tjänar man på att byta till en som är grövre?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.