|
|
|
|---|---|
|
jag har en e-46 00-a och på passagerar sidan fram är golvet vått . någon som vet om detta är ett typiskt fel eller "bara" någon genomgångs plugg som läcker eller värme elementet. mvh Nisse nisse | |
| Nu vet jag inte riktigt var på golvet det är vått, men en sak att kolla är att plastfilmen bakom dörrsidorna är hel. Annars kan vatten rinna in det hållet. | |
|
Smaka på golvmattan. Glykol smakar sött. En annan tänkbar orsak kan vara igensatt dränering till AC:n Den mynnar någonstans bredvid växellådan. AE |
|
|
tack för snabb respons. det är på den plana delen av golvet som det är vått och jag kunde inte smaka att det var glykol, var kollar man dräneringen till AC-n? plus att jag ska kolla plastfilmen. mvh nisse nisse |
|
|
Slangen sitter på huset där luftkonditioneringens förångare sitter. Pos.9:Länk Eftersom det passerar filtrerad luft borde dräneringen inte bli igensatt, men jag har för mig att jag läst om det ändå. Slangen kommer ut någonstans vid växellådan. Om man blåser i den borde man ju märka om det blivit tätt. Då borde vattnet komma ut exempelvis vid utblåsen vid fotutrymmet. Om du har gummimatta, ta ur den och torka mattan med kupevärmare. Det borde vara lättare att lokalisera orsaken om man utgår från en helt torr matta. AE |
|
|
ok detta ska jag göra. jag tackar så mycket för hjälpen. nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.