|
|
|
|---|---|
| Hittar ingenting om hur mycket olja det ska vara i min bil, en 525i -91 på 192hk. Någon som kan hjälpa? | |
| Tror det bör vara 6,5L nånstans. I princip alla verkstäder oavsett märkesinrikning samt biltillbehörsbutiker har en rek.tabell. Tror även du kan hitta uppgifterna på castrol.se, om inte så ring deras kundservice. | |
|
Instruktionsboken säger: Länk I luv my Beemer ! |
|
| ehm, 4,75 eller 6,5 liter? vad verkar mest vettigt? | |
|
6,5 lit gäller för 525i M54 motorn. Min gissning är att instruktionsboken har rätt. AE |
|
| jag har alltså inte den motorn? | |
|
Du har en M50. Länk Sedan kom M52 och senare M54. Jag tror att det var därifrån Anders S fått 6.5 lit ifrån eftersom att min M54 rymmer just det. AE |
|
|
M20 4.75 liter M50 5.75 liter M52 6.5 liter M54 6.5 liter __ Bilblogg: Länk |
|
|
Annars fungerar det bra att mata in sin VIN (sista 7 tecknen i chassi#) här ---> Länk och få fram de vanligaste vätskemängderna __ Bilblogg: Länk |
|
|
Klockrent Mugge ;). Fiatlux: Du måste ha en för gammal instruktionsbok. 1990 fanns både M20 och M50 i E34:an, men senare var det M50. AE |
|
| Är det inte 5,8 liter inklusive filterbyte? | |
|
"Fiatlux: Du måste ha en för gammal instruktionsbok. 1990 fanns både M20 och M50 i E34:an, men senare var det M50." Ja, det måste vara till M20 då ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.