|
|
|
|---|---|
|
Hej Måste sälja bilen och funderar på att lämna iväg den till firma på sk. försäljningsuppdrag. Några tips på seriösa firmor som åtar sig såna uppdrag och vilka villkor som gäller? Hur stor del av priset tar firman i provision? Gäller Stockholmsområdet ( alltså jag och bilen finns där ) Tacksam för tips //Beemv | |
|
Jag anlitade Thomas Sund Bil på Valhallavägen i Sthlm. Funkade bra och var ärlig och rättfram. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Blir lite fundersam när jag ser en bil som säljs genom en firma ("bilen finns inte på plats, ring i förväg"), varför ge någon annan pengar för att sälja en juste bil? Tar firman något ansvar för bilens skick och funktion gentemot köparen? |
|
|
beemv: Kan oxså rekomendera Thomas Sund på Valhallavägen som jag använde vid försäljning av E46M3 |
|
|
Thomas Sund Bil rekommenderar jag tillika. Han är gammal försäljningschef på BMW Solna som startade eget. En av få seriösa i Stockholm. Samt att han har stake nog att be flummiga spekulanter gå någon annan stans om de itne har råd att betala väl om du har en välskött väldokumenterad bil i bra skick. Vad han tar betalt får du ta med honom, prissättning är något privat och det enda jag har att tillägga för egen del är att de gånger jag använt hans tjänster har jag fått valuta för pengarna jmf med att hantera skräpter själv med alla som ringer osv. Proffs anlitar proffs:) Mvh Asken |
|
|
dali: för att kanske kunna lägga tiden på annat som ger dig mer? Gammal bil spela roll men nyare och dyrare bil(+75kkr), vem vill köpa det privat utan test och garantier mm? Inte jag i alla fall om jag inte köper av en för mig känd BMW-entusiast. Mvh Asken |
|
| Så firman lämnar alltså garanti på bilen? | |
|
dali; Det måste alla företag som åtar sig försäljningsuppdrag oavsett vad de säger. Bilen skrivs över på förmedlaren och sen på köparen. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| OK, då har jag mer förståelse för att man lämnar bort försäljningen. | |
|
Nog finns det marknad för privatsäljare av dyrare bilar. (Jag t.e.x) Det finns just nu över 2000 BMW över 80´på Blocket. Man får ganska mycket nya delar för pengen man sparar på ett privatköp. Bilförsäljarens påslag rymmer inte bara garantiåtaganden utan även lönekostnader och en viss vinst också. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.