|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej "Vinkeltolvor"! Har gjort en liten miss med märkningen av de 4- kablarna under oljepåfyllningslocket. Under locket finns ett svart litet plastskydd som man kan dra av frammåt varvid man finner 2 st 3-stiftskontakter till vä + 2 dito till hö. Nu har jag satt ihop dem enligt: Vä undre - till impulsgivaren på främre svängdämparen Vä övre - till cyl 6 Hö undre - till cyl 6 (12) Hö övre - till impulsgivaren på svängdämparen Verkar detta stämma? Finns heller ingen logik i märkningarna samt i kopplschemat anges svart resp grå kontakt helt "uppåt väggarna". MVH /// Paap Reeder |
|
sett framifrån: vänster nedre kontakt:"cylinderkennung"(den som går till tändkabeln v-sida) höger övre kontakt:"cylinderkennung"(h-sida) så sitter det på min bil. torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
Paap Reeder |
Tack igen "marcus.a" MVH /// Paap Reeder |
|
Paap Reeder:du håller väl inte på med något lurigt som tex. trimmning? ;) torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
Paap Reeder |
Hej marcus.a! Nej ingen trimning men väl en rejäl 17000 milaservice med bl a ny vattenpump, alla remmar, alla spännarhjul, renov av generator, stift, nya motronic lock och rotorer, byte o- ring i kedjesträckaren, termostat samt insugspackningar samt alla slangar och övriga pkn "uppe på". Få se om hon vill igång efter allt detta. Sedan skall jag dock dreva om henne från 3,15 till 3,45 det blir den enda trimningen. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder:då har du ju "lite" att pyssla med. :) letar själv efter 3.64 utv. i teorin ger det 290 vid rött+400varv :)) torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.