|
|
|
|---|---|
|
Hej Har köpt Mirror image och Silver One, Har kört en vända med mirror image med dubbel maskin och efter det lagt på ett lager med silver one för hand och torkat av för hand lät medlet ligga ca 1,5h enligt frp minst 1h. Men har läst att man skall låta medlet ligga i 24h, blir det bättre då? samt att man skall polera bort medlet med polermaskin. Vad tycker ni skall jag lägga på ett nytt lager låte det ligga 24h för att sedan polera av medlet med maskin? Har även hört att man skall lägga på wax efter silver sealen stämmer det? tacksam för svar mvh martin | |
|
Hej. Du kan torka av silver one efter någon timma, men det skall helst stå torrt ett dygt efter du torkat. Det fina med silver one är att när du kör mirror innan så polerar det, sen när du lägger silverone över så löser det mirrorn utan att påverkas själv. Sen behöver du inte lägga något på om du inte vill, vissa brukar toppa med Platinum/superblank, visst du får ett vax som ligger över silver one men det gör nog inte så mkt nytta förutom att det känns bra:) MVH/ Nicklas |
|
|
hej kanon tack för snabbt svar mvh martin |
|
|
Lyfter tråden lite. Polerade bilen senast med Smartab Complete, Mirror Image och sist Silver One som fick sitta 1,5h innan jag polerade av. Det är första gången jag använder lackförsegling och skippar wax, och efter ett par tvättar gillade jag inte ytan. Seg att dra med svampen över och skiten satt hårdare jämfört med en waxad yta. Så nästa gång kör jag samma procedur, MEN avslutar med Smartab Platinum....kan bli att jag helt hoppar över förseglingen. Fick grym yta med Mirror Image, så den är given! Tappade den grymt lena ytan med Silver One. Nu är det ca 3 månader sen jag polerade bilen och på sidorna och baken sitter det rejält med asfalt som inte går bort utan avfettning. Så nästa tvätt blir att ta fram prickbort och bli kvitt asfalten. En kille jag känner gjorde samma procedur. Han säger likadant. Att ytan skulle bli mindre len visste jag iof till viss del, men att skit och asfalt skulle sätta sig så mycket hårdare trodde jag inte. Frågan är: Är det värt arbetet och tiden att lägga Silver One innan Platinum eller ska man helt enkelt skippa det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.