|
|
|
|---|---|
|
Tjenixen ! Som relativt nybliven ägare till en 330xi -02 så är det skoj att få ta del av det proffsiga men framförallt trevliga forumet ! Har gjort mitt bästa för att hitta lite info om hur det ligger till med att "iPodda" en E46 (330xi 2002), hittade dock bara denna tråd Länk (om det finns andra trådar; dirigera mig dit så rättar jag in mig i ledet). Nåväl, till ämnet ! Jag har en 330 -02 med den sedvanliga Business CD'n monterad (med Mode/Scan-knappen), och en iPod. Enligt vissa amerikanska siter/företag så skall det gå att montera in en iPod Retrofit Kit, intressanta är dessaa modeller: Länk eller denna Länk (En liten delfråga smyger sig in här, är amerikanska utgåvor av E46:or "standardiserade" med CD-växlarstryrning i bagaget och europeiska är det inte?) Ok, nog med flashiga länkar till det stora landet i väster...enligt Wendtan i ovan nämda tråd så finns det inte nån AUX in eller ut på en E46-stereo (varken i Business eller annan modell). Kan det vara som så att det stämmer eller ska jag tolka att det inte finns ngn "standard" plug för det dvs att man måste använda sig av de "specialarkontakter" som bl.a används av de amerikanska modellerna ? Eller...för att summera, har nån iPoddat sin E46:a (gärna i samma årsmodell/stereo) och hur gjode ni isf ? Yaiiks, långt inlägg för en enkel fråga...nåväl, tack för ordet och hoppas på ett svar! /A | |
| Icelink verkar också vara populära..Finns en massa info om du går in på ljud och bild delen på forumet.. Här finns iaf mer info om icelink: Länk | |
|
Tack för svaret...[rodnar]...jo jag var inne och kollade och hittade en massa matnyttigt i det forumet ;) hittade bland annat denna "affär" Länk verkar som om de har prylar som passar. Skulle vara skoj om man kunde få tag på en sån här "docka" i Sverige: Länk /A |
|
|
Jag har en fil ifrån BMW som beskriver förfarandet med att installera AUX kitet. kort och gott, din bil måste vara tillverkad 09/02 eller senare för att det ska fungera. Enklast att kolla så att din radio är kompatibel är att kolla vilken mjukvarauversion din radio har. Den ska vara av SW43 eller senare. Mvh/ Niclas |
|
|
Vill oxå koppla min iPod i bilen men tycker IceLink verkar lite smäckigt och har läst om många med problem. Finns det ingen åf. för DICE i Sverige? Eller andra alternativ? /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Niclas, har för mig att det är en 11/01 så att jag kanske är akterseglad...hur kollar man mjukvaruversionen på radion, snackar vi plocka lös den och "jaga" klisterlappar eller finns det nåt magiskt sätt att få den att visa vilken version det är? Och som dataknutte, så måste man ju även ställa frågan om det går att flasha om/uppdatera firmware, men nåt säger mig att det knappast går ? Det som gör mig lite konfunderad med 09/02-referensen är att både Dension och DICE har E46 från -99 till -04 (och bl.a Business CD) som "passande" för deras produkter ? Har för mig att föutsättningen för att detta skall fungera överhuvudtaget är att det på radio/CD-enheten finns en CD-växlar styrning ? Niclas, vad jag förstår så har du en fil som jag om jag ber riktigt snällt med extra mycket socker på skulle kunna få ta del av? ------------------------------------------ Fredrik M, jag ser åxå hellre DICE som ett bättre alternativ iom att med DICE så verkar det som om att iPodden blir mer "aktiv", dvs att funktionalitet som att kunna visa ALLA playlists, "olåst" display m.m är möjligt (vilket vad jag har läst mig till inte är möjligt med Dension). Vidare så finns det en rackarns snygg/smart hållare med DICE Länk Tyvärr så har jag inte hittat ngn som säljer DICE och 2point5 Sepec Dock annat än i USA... /A |
|
|
Ja visst, ge mig din e-mail så skickar jag den :) DICE är även jag intresserad av, det finns dock ett annat alternativ som heter GROM som kostar hälften av vad DICE gör, och vad jag har förstått så är funktionerna likvärdiga. LÄNK: Länk Det som gör att jag skulle föredra en Dension är det att man kan behålla original cd-växlaren vilket kan vara behändigt i vissa läge. En GROM kostar 600 kr från USA inkl. frakt, en DICE ungefär det dubbla, och den billigaste Dension ca. 2000 kr exkl. cd-växlar möjligheten som betingar ca. 700 kr till. Jag tänker nog beställa en GROM inom en snar framtid, 600 kr är det värt, fungerar det inte optimalt så har man inte slängt bort hela lönen direkt ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Hmmm, GROM tål att tänkas på helt klart ! Filen skulle jag uppskatta mycket om du kunde skicka den till abk.private@gmail.com /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.