|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hat efter många år med annat bilmärke börjat återfå intresset för BMW. Har hittat en i mina ögon helt en otroligt bevarad 735 från -88. Ska titta på den nu i veckan men den vekar vara i ett extra ordinärt skick. Vad ska jag titta extra på? Jag menar maskinellt. För både exteriört och interiört ser den ny ut. lappjanne | |
|
Om du inte har läst begagnatguiden för E32 som du hittar i menyn till vänster så är det ett bra ställe att börja på. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Maskinellt?...tja...kamaxeln måste du kontrollera noga(lyft bort ventilkåpan och titta på ALLA nockarna...får INTE vara några "grader eller spår" på dessa).. Kolla samtidigt att verkligen oljeröret sitter som det ska,dvs den som smörjer kamaxeln..OBS! dra inte dessa banjobultar för hårt,då sabbar du mer än gör nytta.. Kompressionstest är ju aldrig fel att göra...JAG vill gärna ha över 13 kg i alla cylindrar...helst närmare 14 och framförallt ett jämt tryck i alla,får max skilja 0.5-0,7kg...kanske kan man tolerera 1kg mellan de olika cylindrarna också.. Kolla tankens täthet dvs så att det verkligen går att tanka dessa 90liter(i vissa fall 102liters tank) utan att det droppar någonstans.. Mvh Janne. |
|
|
Ok... För en som inte skruvat så mycket... Kan man lyssna på ventilerna istället? Mvh Janne lappjanne |
|
|
Ja men du bör veta vad det är du ska lyssna efter. Visst tickande är normalt men det gäller att kunna skilja ut det från felaktigt tickande eller knackande från kamaxeln. __ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.