|
|
|
|---|---|
|
Har val nastan bestamt mej nu for att montera en kompressor pa min fina bil....... Visserligen far man val en liten effekt okning med "battre" luftfilter, grenror, chip och mappning osv, men inte den ratt stora okning i vridmomemt och hk som kompressor ger.... Ess tuning saljer ju fina "bolt-on" kits som verkar fungera fint.... Undrar om det finns andra firmor som har liknande system att erbjuda !? Nagon som har erfarenhet av kompressor !? | |
|
Jag har sett Essbilar, åk med samt kört. Det är stabila grejor. Finns några tyska firmor som kan montera sådant men då pratar man dubbla pengarna. Mvh Asken |
|
|
<font color="red"> Vad kostar ett bolt-on kit till ex E36 325/328? </font> Länk |
|
| Olika från modell till modell 50tSEK+ får man nog räkna med. | |
|
Tjena Asken! Ja drömmar får man ju alltid ha eller vad säger du..?! :) Om man sen får råd/möjlighet att omsätta sina drömmar till verklighet är en helt annan femma. Du har tagit bort blivande framför krutcontainer, vad menas med det..! Länk |
|
|
Kitet till 328 kostar 4295 dollar från ESS och det är en Powerdyne komp. Det höjer effekten till 290hp vid 6psi. Nån som vet hur man står sig mot en M3 3,2 med dom grejerna?? Söker anställning som BMW försäljare. auspuff2@spray.se |
|
|
MalteK: Fråga Asken vad han gör på nätterna!!! :) //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
| ESS monterar inte på E36, de är till för den amerikanska marknaden. JAg kör bil på nätterna numera, undras varför?*tokflin* | |
|
Tjenare!!! Asken: VArför monterar inte ess på e36:orna?? satt å kollade på ess sida och jag har ju 325 motorn utan vanos.. och ess har ett kit till den motorn om man kollar under 525:an ->92... är ju exakt samma motor.. Beror det på motorutrymmet eller vad??? Tacksam för svar!!!! Mvh //Hebbe |
|
|
Hebbe: För att de E36 kit de har är gjorda för bilar med amerikanska specifikationer. Dvs andra avgasvärden mm vad jag förstår och fick förklarat för mig. Det finns kit på sidan men de säljs för US-market. Mvh Asken |
|
|
Viborg Autoteknik montere et kit med Rotrex kompresser på 325/328 E36 for ca. 38.000 danske kroner. Kig på Länk og under tuning. Hilsen Rold (dansk) |
|
|
Tjenare igen!! Asken: Vad är det som skiljer på avgassystem m,m!!! Min 325:a är nämligen importerad ifrån USA.. Vet du om de är några andra modifikationer på 325:an... M3:an i usa vet jag ju braa har 240hk... Tror du att de har dragit ner å effekten på 325:an också??? Mvh //Hebbe |
|
Mehrshad |
Tja jag har oxå en 328i(E46) hur skulle det gå för mig det stod något om att det skulle knalla ur 308 kusar ur min pärla, varför så stor skillnad? M.Razani |
|
Hebbe: Jag är tyvärr ingen tekniker, mina tummar är monterade i (_!_) när jag ger mig in i sådana diskussioner. Det besked ESS gav mig är att de säljer inte E36 kit här, E38 E39 E46 och E53 är de som dom säljer och monterar här. Får hänsvisa till ESS om du har fler frågor. Det är nog enklast att gå på källan. Det lär ge samma svar. Mvh Asken |
|
|
Asken: Ok har du nog rätt i.. men tack för svaren!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.