AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.124

Hjälp med var Motorvärmaren ska sitta?

Bm
190
Bmw89
BMW M5 e39 99:a
Hej!

Har en Bmw 325 e36:a årsmodell 92.

Har köpt en motorvärmare nu men kan inte hitta var den ska sitta. Man ska tydligen knacka bort någon frysplugg å sätta den där.

Kan någon förklare var den ska sitta, eller om någon har en bra bild på det hade det varit super bra.

Tackar på förhand.
Vantage
Länk
Länk

Lycka Till :-))

Niclas
Bm
190
Bmw89
Ok tack.

Så hålet sitter under grenröret, till höger då?

Finns det flera hål (fryspluggar) i jämte eller finns det bara en (så man tar rätt, hehe)
Vantage
Fler finns kanske, men den passar ( Värmaren alltså ) nog bara i det främre frost-pluggs hålet !!

Niclas
Bm
190
Bmw89
Okej

Det är ingen som vet hur mycket kylarvästska det går i?
Vantage
Länk

Niclas
Bm
190
Bmw89
Det finns ju 3st frostpluggar på min bmw 325 92:a enligt anvisningarna verkar det vara den längt till höger man ska ta. Men där sitter motorfästet eller vad det är ivägen.
Kan man då ta frostpluggen i mitten istället??
Bm
190
Bmw89
Ingen som vet, är rätt brottom nämligen??
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Fick motorvärmare monterad på min 316 nyligen. Även där satt motorfärstet ivägen för främre pluggen och mekanikern lossade på motorfärstet för att komma åt.
Ad
16
Adson
325 -93
Lånar tråden lite grann.

Har en M50-B25 jag skulle vilja montera motorvärmare på, men känns inge vidare att börja banka hål på motorn för att få fast värmaren, tänk om man misslyckas och sabbar allt! ;P Eller är det lättare än vad man tror?

Måste man ta upp hål i denna motorn eller finns det utanpåliggande som fungerar lika bra?

Tack på förhand!
Mvh/Adson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.