AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
760

Varför ryker det så mycket ?

Th
56
ThomasAhlström
E36 coupé -95
Jag har en 316 cupé -95 och nu är det så här at det ryker ganska mycket ur mitt avg.
Jag har just bytat stift, olja, filter, luftfilter,
någon som kan hjälpa mig med detta problemet?

Bilen går bra i övrigt.

MVH THOMAS.
****BMW MEETING I MALMÖ I SOMMAR****

Thomas Ahlström
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Jag kan inte ett skit om bilar, men när jag var i moppeåldern kommer jag ihåg att min moppe rök och då var det topppackning som var sönder och det läckte in kylarvatten....rök rök rök...jaja....lär ju inte va det

CF
mopeder som inte ryker är nog snårt.. iom 2 takt oljan.

vad är det för färg på röken? är det blå så är det olja, och den svart så är det bara vanliga avgaser och sot, om den är vit så är det vatten.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
vit rök = vatten, blå rök = olja, svart rök = bränsle. När motorn är kall så ska det ryka vitt då avgaserna kondenceras i avgassystemet men om det fortsätter hela tiden så får du kolla upp om det försvinner kylvatten. Har du blårök så är det ett oljeläckage in i cylindrarna...

who dares wins...
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
OKej....ddannej....den rök ovanligt mycket....jag vet väl ochså att dom ryker..men d...den var vattenkyld...och det läckte in..rök satan..

CF
Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
ChristianF: Jag tror du har rökt iaf *skratt*, dina inlägg resulterade i att jag drog på smilbanden men jag tror inte Thomas blev mycket klokare :-)
den kanske bara var trimmad... vatteninsprut på en moppe hade ju varit ganska udda, hehe

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.