|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en bmw e39 540i 96års Så jag undrar om BMW Carsoft 6.1.4 felkodsläsare funkar best på min bil Eller ska jag köra med BMW Carsoft 6.5 felkodsläsare med interface jag har provat nu ihelgen med BMW Carsoft 6.1.4 felkodsläsare men jag kan inte göra allt som det står att man ska kunna göra så jag undrar vad felet kan vara mvh john Mvh John Länk | |
|
Troligen ingen större skillnad på bilar runt 96-99. Kan du utveckla lite hur du menar, vad som inte funkar osv? Många tror att alla funktioner/moduler osv i Carsoft skall indikeras på alla bilar osv, men så är det inte. FP |
|
|
okej då ska vi se jo när jag är ine i specail functions så väljer jag sync ews engine control unit då funkar det inte så säjer den ingen kontakt??? åå sen så har jag hört att man ska kunna ändra på service intervalen på bilen men jag hittar ingen stans som man kan göra det??? där har vi några fel.. Mvh John Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tycker inte du ska mickla med EWSen och andra programeringsfunktioner, vore inte så kul om du tappade/raderade bort kodningen till den så bilen inte startar tex. Om du har Carsoft Interface 6,1 eller 6,5 har ingen betydelse, är samma mjukvara förutom en uppgradering för 6,5 ., Jag har bägge interfacen bägge funkar lika bra. Du kan inte ändra servcieintervallen, men däremot ändra ordningen på servicegraderna. dvs programera vilken servcie bilen ska ha nästa gång olje el inspektion mm. ///MVH Hasso Länk |
|
var å hur gör man det när man vill ändra ordningen på servicegraden??? det är sant som du skriver det är ju dumt å ändra på saker å ting det är ju inte så roligt om man skulle tappa bort kodningen så bilen inte startar tex Mvh John Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.