|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte sätta in en cd spelare i min e30 320i -90, men det gick inte så lätt som jag trodde då kablarna inte matchar varandra. Nya stereon ser ut så här: Länk Gamla kopplingarna: Länk Köpte en skarvsladd på biltema efter instruktioner men det funkade inte så bra. Den ser ut så här: Länk Hur kan jag lösa detta på enklaste sätt? (Jag vet att det är dåliga bilder men ni kanske förstår ändå) Tacksam för hjälp! /G | |
|
Din radio har ISO anslutning ( "standard"på allt "nytt" sedan typ 1990 ) Din bil är så gammal att den har gammal DIN anslutning Adaptern är för BMWs multiplugg lämna tillbaka den och köp i stället: ISO till DIN adapter ( t.ex. hos Kjell& Co 67643+67642) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Alternativt klipp av DIN anslutingarna och anslut ISO kontakter (HANE!!!) t.ex. biltema 31-518 Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Låter som en bra lösning, testar det imorgon. Tack för hjälpen /G ---------------------- Länk |
|
|
På e30 1988 var inga kablar fördragna till radion om man inte köpte till optionen radioförberedelse för 1722 kr. Det var endast fördragen +/- anslutning utan radioförberedelsen. Så det du har i din bil beror på vad första ägaren kostade på samt vad alla andra ägare har klippt och kopplat. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Endast en ägare, och radion satt i och fungerade när den köptes, så den var nog radioförberedd... ---------------------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.