|
|
|
|---|---|
|
Har varit och tittat på den här 330in, den har rätt utrustning osv men har gått lite långt ca 18 500 mil. Nuvaranade ägaren påstår att den är pedantskött, men det är den knappast i mina ögon. Båda dimljusen fram är spräckta och när man ska ändra läge på navigatorn/färddatorn så får man knoppen i handen. Vilken pedantägare åtgärdar inte dessa problem omedelbart? Lädert är inte efterhållet som det ska, fälgarna är kantstötta, vinterdäcken är slut. Framspoilern behövs lackas om pga flertalet stenskott, huven/bakluckan är bytt på garanti pga rost. Den känns även lite glappig i styrningen och vxl-låda. Har förvisso säkert inte gått några snälla mil. Länk Jag menar att en rimlig prislapp ligger någonstanns kring 110 tkr, med tanke på bilens mil och skick. Han vägrar sälja för de pengarna. Vad tycker ni verkar rimligt, skriv gärna vad ni värderar Mpaket och navigation till. MVH | |
| Borde dessutom tilläggas att det är mitten av November och bilmarknaden är stendöd, inte lika lätt att sälja som i början av juni. | |
|
Skippa bilen samt lägga din egen värdefulla tid på en som kallar sig pedant men uppträder som amatör. Mina 5 cent. Mvh Asken |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
njae, jag tror knappast en sådan med M-sportpaket och den utrustningsnivån står i 110'. Den är ju faktiskt i princip fullutrustad, och coupén står konstigt nog högre än både sedan och touring. Jag skulle tippa att 130' är mer rimligt, men med reservation för årstiden så kan han mycket väl få 140' också. De verkar rent larvigt eftertraktade, speciellt med M-sport och "fullrust". Att kalla bilen pedantskött är naturligtvis fel, för som du säger åtgärdas alla fel omedelbart i så fall. Men åt den andra sidan, en 18000-milare kan aldrig någonsin vara i nyskick, och har den inga allvarligare fel än de de beskriver så får nog bilen sägas vara i mycket gott skick för ålder (6 år) och mil. För mig låter det stora problemet som att du förväntade dig en bil i pedantskick, och fick en i normalt 6 år och 18000-milaskick. Jag tror det är skillnaden mellan dessa du hakar upp dig på, mer än kanske det egentliga skicket. Jag tror nämligen du kommer att bli väldigt besviken när du ser hur en 6 år gammal 330 egentligen ser ut, speciellt på de milen. Rost, rost och åter rost, kosmetiska defekter samt bra mycket mer mekaniska fel än exet du har tittat på. Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.