|
|
|
|---|---|
| Just det passar en M5 sedan kofångare på en touring eller finns det att få tag på såna som liknar m5 som passar. | |
|
Hej! Jag har bara en sak som jag vill säga. Lär dig att specificera vilken bil det är fråga om. M5 sedan finns i E34, E39 och E60, alla dessa karosser har touring (E34 och E60/61 också M5 touring). Vilken av dom menar du???? MVH Sakke |
|
| Just M5 E39 finns väl inte? Men skiljer det något på fronten på en sedan och touring? (Har just köpt en M-front till min E39 turing, så är väldigt fundersam på denna fråga). Jag förutsätter detta, annars om det inte är så, så har iaf jag en M5 front att sälja :O( | |
|
M5 e39 finns naturligtvis dock inte i touring utförande dock i sedan. Fronten skiljer sig inte mellan touring & sedan. skillnaden ligger bak. Projekt Hi Fidelty.... |
|
|
Okej.Det jag menar att jag skulle vilja ha M5 look på min E39 touring -00.Men om bakkofångarn inte passar från M5 sedan E39 blir det problem.Finns det andra maffiga alternativ? Vad kostar din M5 front förresten ex. Honda? |
|
|
Hej! M5 sedan bakkofångare passar inte. MEN, det finns M-paket bakkofångare till E39 touring. Motsvarar "M5 kofångare" utseendemässigt. Kolla bildelsbasen.se eller powerbörsen här. Det brukar finnas ngn till salu oftast. Var inte så länge sedan jag såg en här på power-börsen (sök t.ex med "E39" så kommer det mesta till E39 upp) samma med framkofångare, finns gott om begagnat(passa dig dock för stöldgods, är inte så ovanligt att folk blir av med M-paket....och så dyker det upp på blocket eller motsvarande sidor). MVH Sakke |
|
|
Lyfter en gammal tråd.. Va är de som gör att en m5 bakspoiler inte passar på en touring? Kanske man kan modda den? |
|
|
Handlar inte om att M5-bakkofångare inte passar utan mer att kofångare från sedanmodellen inte passar. Tittar du på bilderna så ser du varför M5 Länk Touring med M-sportpaket Länk Touring med standard koffångare Länk ___ //Ulf |
|
|
ok, då fattar ja.. så enda lösningen är att kapa å plasta? övre orginal delen å undre m5 delen. |
|
|
Kanske lite mycket jobb att kapa och plasta!? Det bästa måste väl vara att köpa en M-pakets kofångare, byta diffusor och sätta dit fyra avgasrör om du vill ha M5-look. Tycker inte att M5 och M-paketet på E39 skiljer sig så mycket. På E60 är det större skillnad på kofångaren bak tycket jag. |
|
|
Synliga skillnader mellan M-paketet och M5 är som Grandy säger inte speciellt stora. Fram är det en ribba i spoilern och bak är det fler avgasrör och en anna stil på diffusorn och den är lackad i bilens färg. Kofångaren i övrigt tror jag är samma som på M-sport. ___ //Ulf |
|
|
Vart får man tag i en m-spoiler då? m5 spoilern finns ju över allt å man kan få tag i dom till bra priser oxå. är diffusorn bara ditskruvad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.